شهردار سنندج گفت: جشن بین المللی نوروز در شهر خلاق موسیقی در سنندج برگزار می شود و یکی از برنامه‌های این جشن میزبانی خانه کُرد سنندج از نماد‌های نوروز حدود ۱۳ کشور جهان است.

سید انور رشیدی گفت: در راستای امید آفرینی و نشاط آفرینی و با توجه به اینکه سنندج شهرخلاق موسیقی و جزو شبکه‌های خلاق جهان است با هماهنگی یونسکو برنامه ریزی لازم در زمینه برگزاری جشن باشکوه نوروز انجام شده است.

شهردار سنندج گفت : براساس برنامه ریزی‌های انجام شده امسال مسیر گردشگری غرب کشور میزبان آیین بین المللی جشن نوروز است، این جشن از ۲۴ اسفند در تهران آغاز و پس از برگزاری در استان‌های همدان و کرمانشاه روز ۲۶ اسفند استان کردستان و شهر سنندجمیزبان این برنامه خواهند بود.

او می گوید: شروع این جشن بین المللی روز ۲۶ اسفند از پیاده راه فردوسی سنندج و با برگزای برنامه‌های شاد و مفرح خواهد بود، پس از آن خانه کرد سنندج میزبان گالری عکس هویت شهری و مسایل تاریخی نوروزاز سوی یونسکو و همچنین لباس‌های محلی کشور‌هایی که جشن نوروز برگزار می‌کنند، خواهد بود.

رشیدی گفت: همچنین نماد‌های نوروز کشور‌های مختلف جهان (حدود ۱۳ کشور) که در آن‌ها جشن نوروز برگزار خواهد شد در خانه کرد سنندج به نمایش گذاشته می‌شود و می‌توان گفت دهکده جهانی کشور‌های حوزه نوروز در خانه کُرد ایجاد می‌شود.

شهردار سنندج گفت: از دیگر برنامه‌های روز ۲۶ اسفند مراسم جشن نوروز در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان است، اجرای هزار دف و اهدای نشان نوروز به یکی از چهره‌های بومی استان از برنامه‌هایی است که در این ورزشگاه اجرا می‌شود.

رشیدی گفت: این رویداد مهم فرهنگی بهترین فرصت در راستای معرفی پتانسیل‌های فرهنگی و گردشگری استان است و با توجه به حضور خبرنگاران از شبکه‌های خارجی باید این رویداد فرهنگی بسیار منظم و بطور شایسته اجرا شود.

به گفته شهردار سنندج برگزاری جشن نوروز در ورزشگاه ۲۲ گولان را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای استقبال از سال جدید می باشد.

 او می گوید:سخنرانی، آتش‌بازی، روشن کردن آتش نوروز و موسیقی و هه‌لپرکی (رقص کردی) از برنامه‌های این جشن است، البته برنامه ریزی‌های به گونه‌ای انجام شده جشن‌های نوروز در ورزشگاه هیچ آسیبی به این مکان وارد نشود.

رشیدی گفت: از تمام خبرنگاران، شهروندان، ورزشکاران و سمن‌ها انتظار می‌رود، با حضور پرشور در این جشن‌ها ما را در بهتر برگزار کردن این رویداد جهانی یاری دهند.

برچسب ها: نوروز ، جشن ، سنندج ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.