پنج هزار زندانی آذربایجان‌غربی از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته پنج هزار نفر از زندانیان این استان با استفاده از تاسیسات و ارفاقات قانونی از زندان آزاد شدند.

ناصر عتباتی عصر دوشنبه در جلسه مشترک شورای‌عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: از این تعداد ۵۳۷ نفر از طریق پابند الکترونیکی تحت مراقب قرار گرفته و از زندان آزاد شدند.

او گفت:همچنین در این مدت با مداخله شوراهای حل اختلاف و هسته‌های جهادی بخشایش، ۲۹ محکوم به قصاص نفس با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در این مدت قدیمی‌ترین پرونده قتل در آذربایجان‌غربی با ورود جدی دستگاه قضایی منجر به صلح و سازش گردید و سه نفر محکوم به قصاص نفس که از سال ۶۷ در زندان بودند، آزاد شدند.

عتباتی می گوید: موفقیت‌های استان در سایه مجاهدت‌ها و تلاش‌های بی وقفه همکاران قضایی حاصل شده که این تلاش‌ها جای تقدیر و قدردانی دارد.

او گفت: در حوزه‌های مختلف باید برنامه داشته باشیم و امور مهمی همچون حقوق عامه، مبارزه با فساد، اتقان آراء و ارتقای کیفیت رسیدگی‌ها و زندان و افزایش سلامت دستگاه، تولید و اشتغال و اجرای طرح کاداستر و دیگر برنامه‌ها را هدفمند و با جدیت و تلاش دنبال تا به نتیجه مطلوب برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.