سی‌وچهارمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

بایدن: هیچ‌کس باور نمی‌کند که ما درصدد سرنگونی پوتین هستیم

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد کسی باور نمی‌کند که آمریکا درصدد سرنگونی پوتین باشد و سخنانش درباره پوتین، بیانگر خشم از اقدامات او بوده است.

حمله نظامی روسیه به اوکراین در حالی به روز سی‌وچهارم خود رسیده است که دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین روز گذشته گفت بلندپروازانه‌ترین هدف اوکراین در مذاکرات این هفته با روسیه در ترکیه، توافق برسر آتش‌بس است.

گفتنی است مذاکرات آتش‌بس بین روسیه و اوکراین که تاکنون در چندین مرحله و در مکان‌های گوناگون برگزار شده نتیجه جدی و مثبتی نداشته است. رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید این مذاکرات در طول زمان واقع گرایانه‌تر شده، اما هنوز برای رسیدن به نتیجه واقعی زمان لازم است.

اسپوتنیک روز گذشته نوشت گروه جدیدی از شبه‌نظامیان خارجی در سازمان‌های موسوم به «حراس الدین»، «انصار التوحید» و «هیئه تحریر الشام» از حومه ادلب در شمال غرب سوریه برای جنگ با روسیه به اوکراین اعزام شدند.


بیشتر بخوانید:


پیش‌تر، در هفته دوم حمله روسیه به اوکراین، نزدیکان شبه‌نظامیان مستقر در شرق روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده بودند که سرکردگان گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام» و «جبهه النصره» با فرماندهان گروه تروریستی حزب ترکستان و چندین گروه تروریستی دیگر در شرق سوریه جلساتی برگزار کرده و به این توافق رسیده اند که مزدوران جنگی را از راه ترکیه به اوکراین اعزام کنند تا با روسیه بجنگند.

تعداد این افراد در آن زمان ۴۵۰ نفر اعلام شد. همچنین گفته شد که به تروریست‌های ادلب وعده پرداخت حقوقی بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار داده شده است.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به  سی‌وچهارمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین را بخوانید:

تخلیه هزاران نفر از مناطق خطرناک اوکراین و جمهوری‌های دونباس

طی یک روز بیش از ۱۹ هزار نفر از مناطق خطرناک اوکراین و جمهوری‌های دونباس تخلیه شدند.
نیرو‌های مسلح روسیه بیش از ۱۰۸۰۰۰ نفر از جمله ۳۱۳۵ نفر را در یک روز از شهر ماریوپل تخلیه کردند.

۲ سال پیش
پوتین: حل و فصل ماریوپل تنها در صورتی است که ستیزه جویان تسلیم شوند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود گفت که حل همه مسائل در شهر ماریوپل تنها در صورتی امکان پذیر است که شبه نظامیان ملی گرا که در طرف اوکراینی می‌جنگند تسلیم شوند.

علاوه بر این، پوتین همچنین اقدامات ارتش روسیه را برای اطمینان از تخلیه امن غیرنظامیان و ارائه کمک‌های بشردوستانه مشخص کرد.

سران دو کشور همچنین درباره مذاکرات مسکو و کی‌یف در ترکیه در اوایل روز جاری و همچنین درخواست روسیه برای پرداخت به روبل برای صادرات گاز طبیعی این کشور به اتحادیه اروپا صحبت کردند.

۲ سال پیش

سخنگوی ستاد کل اوکراین مدعی شد نیرو‌های روسیه تسلیحات خود را در چرنوبیل نزدیک رآکتور هسته‌ای ذخیره می‌کنند و این خطر بزرگی است.

۲ سال پیش
تشکر روسیه از ترکیه برای سازماندهی مذاکرات مسکو و کی‌یف

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه گفت که روسیه از ترکیه به خاطر تلاش‌های میانجیگری و سازماندهی مذاکرات با اوکراین سپاسگزار است.

زاخارووا در یک نشست خبری گفت: «ما واقعاً از ترکیه به خاطر نقش میانجی و میانجیگری که برای برگزاری مذاکرات روسیه و اوکراین و به طور کلی حل و فصل اوضاع انجام می‌دهد سپاسگزاریم».

اوایل روز گذشته، استانبول میزبان دور جدید مذاکرات مسکو و کی‌یف بود. این مذاکرات در کاخ دولما باغچه برگزار شد و حدود سه ساعت به طول انجامید.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین تصمیم مقامات هلندی برای اخراج ۱۷ دیپلمات روسی را "خودسرانه" توصیف کرد.

زاخارووا در اظهارنظری رسمی گفت: مسئولیت کامل عواقب این سوء استفاده بر عهده مقامات هلندی است.

به گفته وی، این اقدام غیردوستانه نشان دهنده عدم وجود "علاقه به حفظ کانال‌های دیپلماتیک عادی ارتباط با روسیه" در مقامات این کشور است.

۲ سال پیش
مذاکره کننده ارشد روسیه: کاهش تنش به معنای آتش بس نیست

ولادیمیر مدینسکی، رئیس هیئت روسیه برای مذاکرات با اوکراین به راشا تودی گفت که کاهش تنش اعلام شده در «عملیات ویژه» در نزدیکی کی‌یف و چرنیگوف برابر با آتش بس نیست.

او کاهش تنش را اولین گام «متقابل» پس از مذاکرات استانبول خواند و دومین گام بالقوه دیدار بین روسای جمهور پوتین و زلنسکی است که در آن آن‌ها معاهده صلح را رسمی خواهند کرد.

مدینسکی همچنین خاطرنشان کرد که خود این معاهده هنوز راه درازی در پیش دارد و مسکو هنوز رسماً به پیشنهادات کی‌یف پاسخ نداده است.

۲ سال پیش
درخواست وزارت خارجه اوکراین برای تشدید تحریم ها علیه روسیه

وزارت خارجه اوکراین گفت تحریم‌ها باید تشدید شود و روسیه برای خروج نیروهایش تحت فشار قرار گیرد.

این وزراتخانه مدعی شد روسیه با تلاش برای وادار کردن مردم به استفاده از روبل، در تلاش برای ایجاد یک رژیم اشغالگر در مناطق زاپروژیا و خرسون است.

در همین حال، فرمانده نیرو‌های آمریکایی در اروپا اعلام کرد آمریکا حتی پس از پایان درگیری در اوکراین، احتمالا تعداد نیرو‌های خود را در اروپا افزایش خواهد داد.

۲ سال پیش
گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و فرانسه

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از کاخ الیزه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در حال گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است.

گفتگو بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت پاریس (بعد از ساعت ۱۵:۰۰ به وقت گرینویچ) شروع شد.

پیش از این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته بود که قرار است عصر سه شنبه بعد از ساعت ۱۵:۰۰ به وقت گرینویچ، گفتگوی تلفنی پوتین و مکرون انجام شود.

یک منبع در ریاست جمهوری فرانسه گفت گفتگو‌های مکرون و پوتین به وضعیت انسانی به ویژه در شهر ماریوپل پرداخته است.بنابر اعلام کرملین، پوتین خطاب به مکرون بر لزوم تحویل تسلیحات به اوکراینی‌ها در ماریوپل برای حل و فصل اوضاع انسانی تاکید کرد.

۲ سال پیش
لهستان واردات زغال سنگ روسیه را ممنوع کرد

پیوتر مولر، سخنگوی کابینه لهستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که دولت لهستان پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که به آن اجازه می‌دهد واردات زغال سنگ روسیه را ممنوع کند.

مولر تأکید کرد: «ما نمی‌خواهیم این واردات بیش از این امکان‌پذیر باشد، اگرچه می‌دانیم که خطری مرتبط با این واقعیت وجود دارد که اتحادیه اروپا تا به امروز چنین اقداماتی را تأیید نکرده است».

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که هفته گذشته لهستان اعلام کرد که حساب‌های بانکی سفارت روسیه در این کشور را به دلیل فرضی «تامین مالی تروریسم» مسدود کرده است.

سرگئی آندریف، سفیر روسیه در ورشو روز سه‌شنبه اعلام کرد که روسیه حساب‌های بانکی سفرای لهستان در این کشور را به عنوان اقدامی تلافی جویانه علیه لهستان که هفته قبل همین کار را انجام داد، مسدود کرد.

۲ سال پیش
چهار کشور اروپایی دیپلمات‌های روس را اخراج کردند

در پی افزایش فشار به روسیه از سوی کشور‌های اروپایی، چهار کشور دیگر با غیرمطلوب خواندن دیپلمات‌های روسیه، مجموعا ۴۳ تن از آن‌ها را اخراج کردند.

بر اساس گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه هلند ۱۷ دیپلمات، بلژیک ۲۱ دیپلمات، جمهوری چک یک و ایرلند نیز ۴ تن از دیپلمات‌های روسیه را غیرمطلوب خواند و سپس به آن‌ها فرصت دادند تا چند روز آینده این کشور‌ها را ترک کنند.

۲ سال پیش
ادعای مقامات آمریکایی: روسیه در حال عقب نشینی از کی‌یف است

سی ان ان روز سه شنبه به نقل از مقامات ارشد آمریکایی مدعی شد که روسیه شروع به عقب نشینی برخی از نیرو‌های خود از اطراف کی‌یف پایتخت اوکراین کرده است.

به گفته این منابع، این رویداد یک تغییر "عمده" استراتژی محسوب می‌شود. این یک تعدیل موقت برای جمع‌بندی مجدد نیست، بلکه یک اقدام بسیار طولانی‌مدت است.

این گزارش زمانی منتشر می‌شود که مذاکراتی در ترکیه بین نمایندگان روسیه و اوکراین در حال انجام است. پیش از این مشخص شده بود که مسکو با تمایل اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا مخالف نیست.

۲ سال پیش
افزایش ارزش روبل در برابر دلار

روبل روسیه امروز سه شنبه،  به بالاترین ارزش خود در برابر دلار آمریکا از ۲۸ فوریه رسید.

این رویداد در بحبوحه مذاکرات جاری بین مسکو و کی یف رخ می‌دهد که میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین، آن را "دشوار" توصیف کرد. در همین حال، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که چند روز آینده نشان خواهد داد که آیا "چیزی امیدوارکننده" در مورد مذاکرات وجود دارد یا خیر.

۲ سال پیش
تماس بایدن با سران کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس درباره اوکراین

کاخ سفید اعلام کرد بایدن در مورد جنگ در اوکراین با سران اروپایی گفتگو خواهد کرد. بایدن امروز با مکرون، شولزه، دراگی و جانسون، سران کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس تماس خواهد گرفت.

۲ سال پیش
زاخارووا: حضور مزدوران در خاک اوکراین نقض کنوانسیون وین است

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت از اوکراینی‌ها می‌خواهیم که اقدامات سازنده انجام دهند و اقدامات تیپ‌های راست افراطی را برای بازگرداندن ثبات متوقف کنند. حضور مزدوران در خاک اوکراین نقض کنوانسیون وین است.

۲ سال پیش
کاهش اقدامات نظامی روسیه پس از پایان مذاکرات مسکو و کی یف در استانبول

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که به منظور ایجاد شرایط برای گفتگو، فعالیت‌های نظامی در مسیر کیف و چرنیهف را به شدت کاهش خواهد داد. این اقدام پس از دور جدیدی از مذاکرات روسیه و اوکراین در ترکیه صورت گرفت.

الکساندر فومین معاون وزیر دفاع گفت که این تصمیم با توجه به "مذاکرات درباره آماده سازی توافقی در مورد بی طرفی و وضعیت غیرهسته‌ای اوکراین" گرفته شده است. وی همچنین از اوکراین خواست تا به کنوانسیون ژنو در مورد رفتار با اسیران جنگی پایبند باشد.

۲ سال پیش
وزیر امور خارجه ترکیه: باید هر چه سریعتر در اوکراین آتش بس حاصل شود

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد انتظار داریم در روزهای آینده مذاکراتی درباره مفاد توافق و دیدار پوتین و زلنسکی انجام شود.

وی گفت: باید هر چه سریعتر در اوکراین آتش بس حاصل شود. در هیچ مذاکره ای به اندازه امروز به تفاهم نزدیک نشده است. در برخی موارد بین هیئت های روسیه و اوکراین توافق شد. مذاکراتی بین دو هیئت برای دیدار با سران دو کشور انجام شد و در حال حاضر نیز دیداری بین وزرای خارجه دو کشور برنامه ریزی شده است. در مذاکرات امروز شاهد نزدیکی طرفین روسیه و اوکراین بوده ایم.

۲ سال پیش
قیمت‌های آتی نفت خام کاهش یافت

پس از آن که ولادیمیر مدینسکی، مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات اوکراین، این دور مذاکرات در ترکیه را سازنده توصیف کرد و اشاره کرد که دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی‌اش، امکان‌پذیر است، قیمت‌های آتی نفت خام روز سه‌شنبه کاهش یافت.

با توجه به اینکه روسیه یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان است، هر خبری که حاکی از آن باشد که غرب می‌تواند موضع ملایم تری در قبال مسکو اتخاذ کند، احتمالاً نگرانی‌های عرضه را در میان بازرگانان کاهش خواهد داد.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت ماه می‌در ساعت ۷:۴۳ صبح به وقت شرقی با ۴.۴۶ درصد کاهش، ۱۰۱.۲۶ دلار در هر بشکه فروخته شد، در حالی که برنت برای تحویل در همان ماه با کاهش ۴.۵۶ درصدی در همان زمان به ۱۰۷.۳ دلار در هر بشکه رسید.

۲ سال پیش
آمریکا سربازان سابق ارتش ملی افغانستان را به اوکراین اعزام می‌کند

یک منبع آگاه به «اسپوتنیک» تایید کرد که آمریکا در حال آماده شدن برای اعزام سربازان سابق ارتش ملی افغانستان به مناطق درگیری در اوکراین است.

این منبع گفت که آمریکا قصد دارد یک گروه تحت نظارت سازمان سیا متشکل از ۴۰۰ نفر از نیرو‌های ویژه منحل شده را اعزام کند و افزود که به این گروه تسلیحات آمریکایی داده خواهد شد.

۲ سال پیش
پایان مذاکرات روسیه و اوکراین در استانبول

خبرگزاری آناتولی امروز سه شنبه گزارش داد که اولین روز مذاکرات روسیه و اوکراین در استانبول به پایان رسید.

پیش از این، میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین مذاکرات صلح را دشوار توصیف کرد و خواستار "تضمین امنیت بی قید و شرط برای اوکراین" و آتش بس شد.

رئیس هیئت اوکراینی در مذاکرات با روسیه گفت ما می‌خواهیم بسیاری از کشور‌های ضامن از جمله ترکیه را ببینیم.

ما هنوز در مورد چیزی به توافق نرسیده ایم و هیچ تاییدی از طرف روسیه دریافت نکرده ایم، اما در مورد هرگونه توافق با روسیه در اوکراین همه پرسی خواهیم داشت.

ما توافق نامه‌ای را در مورد مرز‌هایی امضا خواهیم کرد که در آن باید به امنیت برسیم، چیزی که اکنون روی آن کار می‌کنیم. ما در مورد تمام مرز‌های اوکراین ترسیم شده در سال ۱۹۹۱ صحبت خواهیم کرد. اولین دستاورد ما انتقال مذاکرات از بلاروس به ترکیه است

ما به ناتو نمی‌پیوندیم، اما به اتحادیه اروپا می‌پیوندیم. هیچ کس نمی‌تواند مانع از پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا شود.

در همین حال، ولادیمیر مدینسکی، رئیس مذاکره‌کننده روسیه، با بیان اینکه پیشرفت‌هایی حاصل شده است، افزود که دو طرف می‌توانند با صدور بیانیه‌ای مشترک پس از دور کنونی مذاکرات موافقت کنند.

رئیس مذاکره کننده روسیه روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که اولین روز مذاکرات بین اوکراین و روسیه سازنده بوده است.

مدینسکی تاکید کرد: فدراسیون روسیه در استانبول یک موضع مشخص از اوکراین دریافت کرد. وی تاکید کرد که یافتن یک مصالحه و کار سریع روی این معاهده ضروری است. روسیه با پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا مخالف نیست. اوکراین درخواست می‌کند که تصمیم نهایی در مورد توافق در نشست سران کشور‌ها گرفته شود.

رئیس هیئت مذاکره کننده روسیه در ادامه گفت پیشنهاد‌های کی‌یف شامل اعلام اوکراین به عنوان یک کشور بی طرف و خارج از چارچوب هر اتحاد نظامی است. دریافت تضمین‌های امنیتی در ازای عاری بودن از سلاح هسته‌ای از دیگر درخواست‌های اوکراین است.

وی تاکید کرد ضمانت‌های امنیتی در کریمه و دونباس اعمال نمی‌شود. زیرا پیشنهاد‌های کی‌یف شامل کنار گذاشتن امکان بازپس گیری نظامی کریمه و دونباس است. اوکراین از پیوستن به ائتلاف‌های نظامی و استقرار پایگاه‌های نظامی خارجی در خاک خود خودداری می‌کند.

مدینسکی ادامه داد: دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین ممکن است به محض آماده شدن توافق انجام شود.

۲ سال پیش
شمیهال: خسارات غیرمستقیم اوکراین از درگیری با روسیه به یک تریلیون دلار می‌رسد

دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین روز سه شنبه گفت که مجموع خسارات اوکراین از آغاز درگیری با روسیه به یک تریلیون دلار رسیده است. او افزود که اوکراین پس از ثبت تلفات اموال در یک ثبت رسمی، برآورد دقیق تری خواهد داشت.

شمیهال به اینترفکس اوکراین گفت: زیان‌ها، که به‌طور غیرمستقیم محاسبه می‌شوند، با در نظر گرفتن زیان‌ها در سال‌های آینده، بیش از یک تریلیون دلار است. بر اساس برآورد‌های تقریبی، خسارت به ساختمان‌های عمومی، مسکن، زیرساخت‌های غیرنظامی و نظامی بالغ بر ۲۷۰ میلیارد دلار است. نخست وزیر اوکراین گفت: علاوه بر این، انتظار می‌رود تولید ناخالص ملی (GDP) اوکراین تا ۳۵ درصد یا بیشتر در سال ۲۰۲۲ کاهش یابد.

۲ سال پیش
زلنسکی: تحریم‌های روسیه باید تقویت شود

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: ده‌ها شهر و روستا بر اثر خصومت‌های روسیه ویران شده اند و مناطق مسکونی سوخته اند.

او افزود: بیش از ۱۰ میلیون اوکراینی به دلیل خصومت‌های روسیه خانه‌های خود را ترک کرده اند و ۹۰ درصد ساختمان‌های شهر ماریوپول تخریب شده است.

زلنسکی گفت: ما باید از روسیه بخواهیم که به صلح تن دهد و از ارزش‌های اساسی زندگی اروپایی محافظت کند. تحریم‌ها علیه مسکو باید تقویت شود. این تحریم‌ها باید تجارت را با مانع مواجه کند و بنادر را به روی کشتی‌های روسی ببندد.

رئیس جمهور اوکراین گفت: اروپا باید از گوش دادن به هرگونه استدلال در دفاع از روسیه خودداری کند.

۲ سال پیش
 روسیه از اخراج ده دیپلمات های استونی، لتونی و لیتوانی خبر داد
خبرگزاری رویترز در خبری فوری گزارش داد وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو ده دیپلمات کشورهای استونی، لتونی و لیتوانی را اخراج کرده است.
۲ سال پیش

سخنگوی کرملین اعلام کرد: دو روز زمان نیاز داریم تا بینیم آیا امکان موفقیت مذاکرات با اوکراین وجود دارد .
وی تصریح کرد : اگر شرکت های غربی با پرداخت هزینه گاز با روبل روسیه مخالفت کنند دیگر از سوخت خبری نیست.

۲ سال پیش
شمار پناهجویانی که وارد روسیه شده اند به حدود ۵۰۰ هزار نفر رسید

شمار پناهجویانی که از دونتسک و لوهانسک و اوکراین وارد روسیه شده اند امروز سه شنبه به حدود ۵۰۰ هزار نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم؛ خبرگزاری تاس به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد در مجموع حدود ۴۹۰ هزار نفر از دونتسک و لوهانسک و اوکراین به روسیه رسیده اند این در حالی است که روز گذشته ۱۶ هزار نفر و ۶۰۰ نفر وارد روسیه شده اند.

این منبع گزارش داد تا صبح روز ۲۹ مارس بیش از ۴۸۹ هزار نفر از جمله ۱۰۰ هزار کودک وارد روسیه شدند و بیش از ۴۱۱ هزار نفر نیز از دونباس وارد این کشور شده اند. این در حالی است که حدود ۷۸ هزار تن دیگر از اراضی اوکراین از طریق گذرگاه‌های مرزی استان‌های بلگورود و بریانسک و کورسک و جمهوری کریمه روسیه وارد این کشور شده اند.

خبرگزاری تاس افزود: روزانه بیش از ۱۵ هزار نفر از دونباس و اوکراین از مرز‌های روسیه عبور می‌کنند و بیش از ۲۴ هزار پناهجو که بیشتر از ۱۰ هزار نفر آن‌ها کودک هستند در ۳۵۵ پناهگاه موقت در ۳۴ منطقه روسیه اسکان داده شدند.

۲ سال پیش

کرملین اعلام کرد دیر یا زود روسیه و آمریکا به گفتگو در باره ثبات راهبردی و امنیتی نیاز خواهند داشت.

۲ سال پیش
وزیر دفاع روسیه: اهداف مرحله اول عملیات مسکو در اوکراین محقق شده است

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گزارش داد:

  • کشتی جنگی متعلق به اوکراین دیگر وجود ندارد و سامانه‌های دفاع هوایی آن تقریباً به طور کامل منهدم شده است.
  • عملیات نظامی ویژه در اوکراین تا رسیدن به اهداف تعیین شده ادامه خواهد داشت.
    ۱۲۳ فروند از ۱۵۲ هواپیمای جنگی اوکراین و ۷۷ فروند از ۱۴۹ هلیکوپتر منهدم شدند.
  • تلفات سنگینی به تمامی واحد‌های نیروی زمینی اوکراین به همراه نیرو‌های هلی برن متحمل شدند.
  • آزادسازی دونباس مهمترین هدف عملیات نظامی روسیه در حال حاضر در اوکراین است.
  • تمام اهداف مرحله اول عملیات نظامی روسیه در اوکراین محقق شده است.
  • توانایی ارتش اوکراین در جریان عملیات نظامی روسیه کاهش یافت.
  • نیرو‌های مسلح ما تا رسیدن به تمام اهداف به عملیات نظامی خود در اوکراین ادامه خواهند داد.
  • طی دو هفته گذشته، ۶۰۰ مزدور خارجی در اوکراین از بین رفتند و ۵۰۰ نفر دیگر اوکراین را ترک کردند.
  • ما برنامه‌های کشور‌های ناتو برای ارسال سامانه‌های پدافند هوایی به اوکراین را دنبال می‌کنیم و در صورت اجرای آن‌ها پاسخ مناسب خواهیم داد.
  • واشنگتن و متحدانش عملیات سایبری گسترده‌ای را علیه روسیه آغاز کردند و این تجاوز به عواقب ناگواری منجر خواهد شد.
۲ سال پیش

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد ما باید وابستگی خود را به نفت و گاز روسیه، به طور کامل متوقف کنیم.

۲ سال پیش
روسيه سفيران كشورهاى بالتيك را احضار كرد

خبرگزاری تاس روسیه/ در پی تشدید تنش دیپلماتیک میان روسیه و غرب، وزارت خارجه روسیه سفرای سه کشور استونی، لتونی و لیتوانی را احضار کرد تا اقدام متقابل مسکو و اخراج شماری از دیپلمات‌های این کشورها به آن‌ها ابلاغ شود.

این سه کشور پیشتر دیپلمات‌های روس را در پی جنگ اوکراین اخراج کرده بودند.

۲ سال پیش
گروسی وارد اوکراین شد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توئیتر نوشت:از مرز اوکراین وارد این کشور شدم تا ماموریت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تضمین ایمنی و امنیت تاسیسات هسته‌ای این کشور را آغاز کنم. ما باید همین حالا برای کمک به جلوگیری از خطر یک حادثه هسته‌ای اقدام کنیم.

۲ سال پیش
افراط گرایان اوکراینی از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند
پایگاه اینترنتی روسیا الیوم نوشت دادستانی کل جمهوری لوهانسک از آغاز تحقیقاتی درباره باج خواهی سه هزار دلاری گردان های افراط گرای اوکراینی از شهروندان در ازای اجازه خروج آنها از مناطق درگیری خبر داد.
 
علاوه بر این‏، آوارگانی که از مناطق درگیری می آیند، فاش کردند که افراط گرایان از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند.
۲ سال پیش
کولبا: آتش بس بزرگترین خواسته اوکراین در مذاکرات روسیه و اوکراین است
دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد دستیابی به آتش بس بزرگترین خواسته کشورش در مذاکرات بین روسیه و اوکراین در استانبول ترکیه است.
 
به گزارش خبرگزاری آناتولی از کی یف، وزیر امور خارجه اوکراین شامگاه دوشنبه در شبکه های داخلی این کشور علام کرد: « حداقل خواسته اوکراین، یافتن راه حلی برای مشکلات بشردوستانه و حداکثر خواسته این کشور دستیابی به توافق آتش بس است.»
 
این مذاکرات از روز سه شنبه به مدت دو روز در کاخ دلمه باغچه استانبول برگزار خواهد شد.
۲ سال پیش

والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد آمریکا و متحدانش متعهد به محدود کردن اقتصاد روسیه در طول مدت تهاجم به اوکراین هستند.

۲ سال پیش

خبرگزاری رویترز در خبری فوری به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد‏، نیروهای روس انبار اصلی سوخت در منطقه ریون اوکراین را منهدم کردند.

۲ سال پیش
از سرگیری تخلیه غیرنظامیان از طریق گذرگاه های بشردوستانه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، دولت اوکراین اعلام کرد تخلیه غیرنظامیان از طریق سه گذرگاه بشردوستانه به ویژه از شهر تحت محاصره ماریوپل، پس از یک روز تعلیق از بیم اقدامات تحریک آمیز روس ها، از سر گرفته می‌شود.

معاون نخست وزیر اوکراین در پیامی ویدیویی در تلگرام اعلام کرد این سه گذرگاه بشردوستانه برای امروز فعال است.

۲ سال پیش
اردوغان: برای صلح میان روسیه و اوکراین تلاش می کنیم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد:

  • تلاش‌های صادقانه‌ای را در همه سطوح انجام داده‌ایم تا این تشدید را که وارد هفته پنجم شده است متوقف کنیم.
  • مسئولیت خود را برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه رها نکرده ایم و ادامه درگیری به خدمت هیچ طرفی نیست.
  • ما معتقدیم که وارد مرحله حصول نتایج قاطع در این مذاکرات شده ایم.
  • در جریان این مذاکرات می توان راه حلی پیدا کرد که منافع همه طرف ها را تضمین کند و من مطمئن هستم که طرفین تلاش خود را در این راستا انجام خواهند داد.
  • ما به عنوان یک میانجی تمامی راه ها و دلایل موفقیت تلاش های طرف های مذاکره را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.
۲ سال پیش

وزارت دفاع انگلیس گزارش داد:

  • نیروهای اوکراینی به حملات خود در شمال غربی کی‌یف ادامه می دهند و در دور نگه داشتن روس ها به موفقیت هایی دست می یابند.
  • در عین حال نیروهای روسیه به حمله خود به ماریوپل ادامه می دهند، اما مرکز شهر تحت کنترل اوکراین است.
  • با وجود تلاش‌های دفاعی اوکراین، روسیه همچنان با توانایی خود در حملات، تهدیدی بزرگ برای کیف محسوب می‌شود.
۲ سال پیش
آخرین قیمت جهانی نفت

براساس آمار اعلام شده در پایگاه اینترنتی «اویل پرایس»، ساعت ۰۹:۳۰ سه شنبه ۲۹ مارس ۲۰۲۲ (به وقت تهران)، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه با یک و ۵۱ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز دوشنبه (۱۱۲ دلار و ۴۸ سنت)، به ۱۱۰ دلار و ۷۰ سنت رسید.

قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز برای تحویل در ماه آوریل، با یک و ۴۰ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات دوشنبه (۱۰۵ دلار و ۹۶ سنت)، به قیمت ۱۰۴ دلار و ۳۹ سنت معامله شد.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در پایان معاملات روز جمعه ۲۵ مارس ۲۰۲۲ با ۲ دلار و ۷۳ سنت کاهش در مقایسه با روز کاری قبل (روز پنجشنبه -۱۱۸ دلار و ۷۲ سنت) به قیمت ۱۱۵ دلار و ۹۹ سنت رسید.

۲ سال پیش
 سازمان مل آغاز تحقیقات درباره شکنجه اسرا در اوکراین را خواستار شد
سازمان ملل متحد درخواست کرد تحقیقات لازم در مورد شکنجه و آزار و اذیت اسیران روسی در اوکراین سریعا انجام گیرد.
 
به گزارش شبکه روسیا الیوم، در پی انتشار فیلم هایی که در آن شکنجه و آزار اسیران روسی در اوکراین را نشان می دهد ، ماتیلدا بوگنر رئیس تیم حقوق بشر سازمان ملل متحد در اوکراین از کی یف و مسکو خواست در زمینه اتفاقات مربوط به شکنجه اسرا در اوکراین تحقیق کنند.
 
بوگنر تاکید کرد: ما در حال بررسی و تحقیق درباره همه موارد از فیلم هایی هستیم که از آزار و شکنجه اسرا پخش شده است، اما بر اساس
مشاهدات ما از این ویدئوها، این اتفاق ها می تواند بسیار نگران کننده باشد. ما فیلم هایی از دو طرف مشاهده کرده ایم که زندانیان اوکراینی که از جانب روسیه به اسارت گرفته شدند و یا اسرا و زندانیان روسی که به اسارت اوکراینی ها درآمدند ، شامل می شود.
 
این مقام حقوق بشر سازمان ملل افزود: به همه طرفهای درگیر این بحران یادآور می شویم که براساس حقوق بین الملل و قوانین بین المللی حقوق بشر به تعهدات خود پایبند باشند و در برخورد با اسرا و زندانیان مسایل انسانی و حقوق بشری را رعایت کنند و باید به عزت و کرامت انسانی اسرا احترام بگذارند.
 
ماتیلدا بوگنر در ادامه گفت: از مقامات دو طرف( اوکراین وروسیه) می خواهیم درباره انتشار چنین فیلم هایی که در آن اسرا مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار می گیرند، تحقیقات کاملی انجام دهند. تمام افراد وعاملانی که چنین رفتاری با اسیران داشتند باید بازخواست و مجازات شوند. مسئله مهم این است که این فیلم ها وهر گونه رفتار نامناسب سریعا باید متوقف شود .
 
به نوشته روسیاالیوم این روزها فیلم ها در اینترنت و شبکه های اجتماعی منتشر شده است که در آنها نازی های اوکراینی اسیران روسی را شکنجه می کنند.
۲ سال پیش
امریکا: پوتین در محقق ساختن اهداف خود از جنگ اوکراین شکست خورد

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ساموئل وربرگ، سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا درباره تحولات اوکراین گفت: روسیه باید نیت خود را برای توقف جنگ علیه اوکراین نشان دهد و در این زمینه اقدامات ملموسی انجام دهد.

وربرگ تأکید کرد: آمریکا همچنان فرآیند دیپلماسی را برای حل و فصل بحران اوکراین ترجیح می‌دهد.

وی افزود: از ترکیه به خاطر میزبانی دور جدید مذاکرات اوکراین و روسیه قدردانی می‌کنیم. ما روزانه با متحدان خود در این خصوص هماهنگی داریم.

این مقام آمریکایی مدعی شد: نیرو‌های روسیه در جنگ علیه اوکراین مرتکب جنایت‌های جنگی شده اند. آمریکا به حاکمیت اوکراین احترام می‌گذارد و در خلال مذاکرات با روسیه هیچ شروطی را بر کی یف تحمیل نکرده است.

وربرگ تصریح کرد: کشور‌های جهان از اوکراین در مقابله با روسیه حمایت می‌کنند و پوتین در محقق ساختن اهداف خود از جنگ علیه اوکراین شکست خورد.

۲ سال پیش

ستاد کل اوکراین گزارش داد:
• طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ دستگاه تانک، ۱۰ خودروی زرهی و ۳ خودروی نیرو‌های روسی را منهدم کردیم.
• دیروز نیرو‌های ما ۷ حمله نیرو‌های روسی را در جهت دفع کردند.

۲ سال پیش
مکرون امروز با پوتین درباره اوکراین تلفنی گفتگو می کند
 
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به نقل از وزارت امور خارجه فرانسه، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه امروز سه شنبه با ولادیمیر پوتین همتای روس خود درباره روند تخلیه غیرنظامیان از شهر ماریوپول اوکراین گفتگو خواهد کرد.
۲ سال پیش

به گزارش ریانووستی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیرو‌های نظامی منطقه نظامی جنوبی، ۱۳۸ شهروند ترکیه و ۱۰ شهروند اوکراینی را از منطقه «خرسون» به کریمه تخلیه کردند.

۲ سال پیش

خبرگزاری ریانووستی نوشت، دبیرکل کابینه ژاپن گفت که مقامات ژاپنی از شرکت‌ها خواهند خواست که در صورت دریافت الزام پرداخت هزینه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه به روبل، با آن مخالفت کنند.

به گفته وی، هنوز هیچ اطلاعیه‌ای مبنی بر اینکه قرارداد‌های موجود تحت الزام تبدیل به روبل قرار می‌گیرند، وجود ندارد.

۲ سال پیش
فعال شدن آژیر‌های خطر در «لویو»

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، آژیر‌های خطر در شهر «لویو» در غرب اوکراین به صدا درآمد و مقامات خواستار رفتن مردم به پناهگاه‌ها شدند.

۲ سال پیش
ممنوعیت صادرات کالا‌های لوکس ژاپن به روسیه

به گزارش خبرگزاری آرتی، ژاپن از ۵ آوریل (۱۶ فروردین) صادرات کالا‌های لوکس به روسیه از جمله خودرو‌های درجه یک و سنگ‌های قیمتی را ممنوع می‌کند.

۲ سال پیش

به گزارش ریانووستی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت که روسیه نمی‌تواند و نمی‌خواهد به اعزام نیرو‌های خود به یکی از کشور‌های ناتو فکر کند.

۲ سال پیش

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه پرسیده شد که آیا روسیه انرژی خود را به اروپا قطع خواهد کرد؟ او در پاسخ گفت: «ما گاز را رایگان به اروپای غربی ارسال نمی‌کنیم.»

۲ سال پیش
قطع شدن اینترنت در اوکراین به دلیل حمله سایبری

به گزارش شبکه خبری العالم، شرکت ارتباطات اوکراین اعلام کرد که اینترنت این کشور به دلیل حمله سایبری بزرگی قطع شده است.

مقام‌های اوکرینی مدعی هستند که روسیه پشت حملات سایبری به این کشور قرار دارند.

۲ سال پیش

به گزارش آرتی، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، ارتش این کشور یک مین دریایی قدیمی شناور در نزدیکی تنگه «بسفر» را رهگیری کرده است.

۲ سال پیش

به گزارش رویترز، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) در بیانیه‌ای اعلام کرد:

  • اظهارات بایدن درباره ماندن پوتین در قدرت بسیار ناراحت کننده است و ما آن‌ها را توهین شخصی می‌دانیم.
  • روسیه تنها در صورتی از تسلیحات هسته‌ای استفاده خواهد کرد که موجودیت کشور روسیه را تهدید کند.
  • روسیه صلاحیت دادگاه کیفری بین المللی را نمی‌پذیرد.
  • روسیه خانه‌های غیرنظامی یا ساختمان‌های مسکونی را هدف قرار نمی‌دهد.
۲ سال پیش

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد، نیرو‌های اوکراینی از بازگرداندن کنترل روستای «موتیگان» در غرب کی‌یف خبر دادند.

۲ سال پیش
اعزام ۶ فروند هواپیمای جنگ الکترونیک آمریکا با بیش از ۲۰۰ خدمه به آلمان

شبکه خبری العالم گزارش داد، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمرکیا (پنتاگون) روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که ۶ فروند جت ئی‌ای-۱۸جی گراولر (EA-18G Growler) نیروی دریایی آمریکا به پایگاه هوایی «اسپانگداهلم» در آلمان اعزام شده‌اند و انتظار می‌رود این جت‌ها امروز وارد این پایگاه شوند.

وی گفت که علاوه بر این، حدود ۲۴۰ خدمه هوایی نیروی دریایی، خلبان و کارکنان تعمیر و نگهداری همراه این جنگنده‌ها به آلمان منتقل می‌شوند.

کربی مدعی شد که این جت‌ها برای مقابله با نیرو‌های روسیه به آلمان ارسال نشده و اعزام آن‌ها در پاسخ به هیچ حادثه‌ای انجام نشده است.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، وزیر دفاع انگلیس مدعی شد: گروه واگنر روسیه، بیش از هزار مزدور را برای شرکت در عملیات رزمی در شرق اوکراین مستقر خواهد کرد.

۲ سال پیش
ناتو برسر ارسال سلاح به اوکراین اختلاف نظر دارد

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از برخی منابع و اسناد گزارش داد: ناتو برسر مسائل ارسال سلاح به اوکراین و منفعت گفت‌وگو با پوتین اختلاف نظر دارد.

بلومبرگ همچنین نوشت: اعضای ناتو بر این باورند که گفت‌وگوی پاریس-برلین با کرملین نتیجه معکوس دارد و ممکن است به نفع پوتین باشد.

۲ سال پیش
بایدن: هیچ‌کس باور نمی‌کند که ما درصدد سرنگونی پوتین هستیم

به گزارش الجزیره، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد:

  • کاری که پوتین انجام می‌دهد کاملاً غیرقابل قبول است، اما او ناتو را متحدتر کرده است.
  • اگر پوتین با این رویکرد در مورد اوکراین پیش برود، به یک منحرف تبدیل خواهد شد.
  • کسی باور نمی‌کند که ما درصدد سرنگونی پوتین هستیم و سخنان من درباره او، بیانگر خشمم از اقدامات پوتین بوده است.
  • اگر پوتین از سلاح شیمیایی در اوکراین استفاده کند، پاسخ خود را فاش نخواهم کرد
  • تمایل من برای دیدار با پوتین به این بستگی دارد که او می‌خواهد در این دیدار درباره چه چیزی بحث کند
  • آنچه که درباره ضرورت کناره‌گیری پوتین از قدرت گفتم، بیانگر خشم من از اتفاقاتی است که روی می‌دهد و بیانگر سیاست آمریکا نیست.
۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Germany
7891
۱۰:۲۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
مردم اندر حسرت فهم درست. باور. بکنم یا نکنم؟
France
7891
۰۵:۳۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
نباید کسی حرف تو را باور کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خدایا در این روزهای اول سال نو من یک لیست 15 نفره دارم از افرادی که اگر نابود می شدند وضع دنیا بهتر می شد، دو تای اول پوتین و بایدن هستند و 13 تای دیگه اش را هم خودت میدونی ، آرزوی من را در این سال جدید برآورده کن یا محول حال والاحوال .آمین!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
خخخ اون ۱۳ نفر برن بعدیا بدترن.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۶:۵۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
ناقلا بایدن ،ناقلای زرنگ و پوتین فریب خور و پوتین متجاوز
در صفحه سیاست آن برنده است که مهره ها ی شطرنج سیاست را با اندیشه جابجا کند و کیش و مات نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
پوتین در تله بایدن !!؟؟سیاستمدار کار کشته و زرنگ یعنی این.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
نه تورو خدا،بشار اسد رو سرنگون کردی جاش هنوز درد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
بایدن یک سیاستمدار کارکشته جهانی است ،یقینا روسیه رو به نابودی و فروپاشی دوباره است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
آره در مقابل نادان ها بایدن کسی است اما همین آدم های کار کشته با همه طمطراقشان در مقابل یک انسان هوشمند و زیرکی مثل حاج قاسم سلیمانی به اندازه یک کدو تنبل هم خاصیت ندارند تا جایی که مثل دزد ها در تاریکی شب او را به شهادت می رسانند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
کی به کیه تو این شلوغی ی مردی پیدا بشه ی سه چهار تا موشکی بزنه کنار سواحل مدیترانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خدایا : ابرقدرت های جنگ افروز ؛ خون ریز ؛ بی رحم و متجاوز شرق و غرب را نابود کن تا مردم مظلوم جهان در صلح و صفا و در آسایش آرامش در کنار هم به زندگی خود ادامه دهند . آمین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۶:۰۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
آفرین،درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
باید بلایی به سر اوکراینیا بیاد تا دیگه هیشکی تو دنیا جرأت نکنه به دستورات آمریکای فتنه گر عمل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
مرگ برامریکا وطرفدارانش
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۲۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خسارت 96 ماه جنگ ایران و عراق : 590 میلیارد دلار
خسارت 1 ماه جنگ روسیه و اوکراین : 575 میلیارد دلار
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۱۶:۰۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
یک تریلیون دلار یا به قول عوام هزار میلیارد دلار که ریالی هم پرداخت نشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
هزار میلیارد دلار که خسارت 2 طرف بود
درضمن در کدوم جنگی خسارتی پرداخت شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
متجاوزین چه سعودی باشند چه روسی جز شکست و زبونی سرنوشتی ندارند .همانگونه که آمریکا در باتلاق ویتنام و افغانستان و عراق گیر افتاد.
Germany
7891
۱۲:۱۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
نباید چرت بزنی کشته میشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خود بایدن با تقلب رییس جمهور آمریکا شده بعد برای حکومت کشورهای دیگه تعیین تکلیف می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
قرص هاش رو فک کنم بایدن یادش رفته بخوره
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۱:۳۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
روسیه با خطای محاسباتی خودش را گرفتار کرد.

ارزش روبل پایین آمد و بیکاری و فقر افزایش یافت .
Iran (Islamic Republic of)
شیرولی
۱۳:۱۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام پسرم
اما روسیه مرتکب اشتباه محاسباتی نشده. بلکه رو در رویی با تروریست های داعش و صد ها دولت غربی و آمریکای جنایتکار را پیش بینی نکرده بود وگرنه اوکراین همان روز اول ضمیمه خاک روسیه می شد... روسیه دارد به تنهایی با دویست دولت و هزاران تروریست اجاره ای می جنگد....................
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۵:۱۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
غرب در مقابل روسیه جرات در کردن یک ترقه هم نداره چه رسد که بخواد در مقابل روسیه بایسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
روسیه شکست میدیم
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۰:۴۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
عالی است
بالا رو بخونید
بالاخره تیتر خبر درست نوشته شد
نوشته شده سی و چهارمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
بشار اسد رو هم نتونستن تغییر بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خودِ آمریکایی ها دارند به بی منطقی، بی انصافی، دیکتاتوری ، زورگویی، کج فهمی و ..... خودشان اعتراف می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
بایدن جونم مثل اینکه شما در دبیرستان فیزیک نخونده اید .
عزیزم برو قانون سوم نیوتن را یک بار دیگر بخوان .
قانون سوم نیوتن: « هر گاه جسمی به جسم دیگر نیرو وارد کند، جسم دوم نیرویی به همان اندازه و در جهت مخالف به جسم اول وارد می‌کند.»
خلاصه کلام اینکه بایدن جون اونها هم در صدد سرنگونی تو هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
از بس دروغ دزد تروریست وجنایت کار هستید هیچ کس حرف بایدن را باور نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۵۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
شما نتونستین رئیس جمهور سوریه رو عوض کنین حالا میخوایین پوتین عوض کنین؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
این دروغی که میگی راسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
یعنی چی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۰۷:۰۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
دست به دامن شدن به پسماندهای گروه های تروریستی برای دفاع از اوکراین نشانه ضعف وعجز و حقارت غرب است
Netherlands
7891
۰۴:۵۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
نباید غلط میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
شتر در خواب بیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خخخخخخخخخخخخخخ
چی میزنی شما...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار