معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: توسعه دوایر مشاوره ومددکاری در کلانتری‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.

امیدی  با اشاره به اینکه توسعه دوایر مشاوره و مددکاری، مهم‌ترین راهبرد ارتقای سرمایه اجتماعی پلیس است، گفت: کلانتری‌ها در تولید، حفظ و گسترش امنیت و احساس آن نقش مهمی دارند.

او با بیان اینکه مشاوره و مددکاری به عنوان حرفه‌ای یاورانه در پیشگیری از کاهش آسیب‌های خانوادگی، نزاع‌ها و طلاق نقش موثری دارد، گفت: اگر به خوبی از این ابزار استفاده شود، مشاوره می‌تواند در کاهش آسیب‌ها موثر واقع شود که در این راستا تلاش می‌شود در برنامه ششم توسعه و اسناد بالادستی توجه ویژه‌ای به جایگاه مشاوره و مشاوران شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه تحکیم بنیان مقدس خانواده همواره مورد تاکید دین مبین اسلام است، گفت: خانواده سالم زیرساخت توسعه، پویایی و پیشرفت جامعه بوده و فلسفه وجودی مشاوره در پیکره انتظامی، برخورد تخصصی، علمی روانی و اجتماعی پلیس با جرائم به جای برخورد یک بعدی و تهدیدمحوری است.

به گفته امیدی  مشاوره، یک راهبرد قوی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و سهم عمده‌ای در حفظ نظم و امنیت دارد، و مشاوران و مددکاران پلیس، عهده‌دار وظیفه و مسئولیت سنگینی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند.

امیدی گفت: در جامعه امروزی رؤسایی موفق هستند که توجه ویژه‌ای به بحث مشاوره و مددکاری داشته و از ظرفیت علمی مشاوران در حل و فصل پرونده‌ها استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.