وزیر آموزش و پرورش گفت: خیرین مدرسه ساز با حضور در حوزه دانش بنیان می‌توانند در تولید و اشتغال کشور نقش آفرینی و مشارکت داشته باشند.

یوسف نوری چهارشنبه شب در نشست صمیمی با خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی گفت: امسال از سوی رهبر انقلاب به نام سال "تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" نامگذاری شد و پیروی این سخن رهبر معظم انقلاب، با توسعه حوزه دانش بنیان به شکل دوجانبه هم تولید و هم اشتغال متحول می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نرخ بازگشت سرمایه در حوزه دانش بنیان ۳۰ درصد و توسعه کشاورزی به ۵۰ درصد خواهد رسید و فعالیت خیرین مدرسه‌ساز به شکل موثری در تولید و اشتغال تاثیرگذار است.

او گفت:  اثر کار‌های خیریه به عنوان بخش سوم اقتصاد در جهان مورد بررسی قرار گرفته است، این تاثیر در اقتصاد ۱۵ درصد و در حوزه تولید ناخالص داخلی ۸ درصد نقش دارد و اگر بخواهیم آماری ارائه دهیم شاید دراین زمینه سرآمد جهان باشیم.

نوری خطاب به خیرین مدرسه ساز گفت: شما شریک ۴۹ درصدی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هستید و ما موظف به پیگیری دغدغه‌های شما هستیم و یکی از اقدامات انجام شده اولویت بخشی به مدارس خیرساز در بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور است.

غلامعلی رافتی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان نیز در این نشست گفت: این مجمع در سال ۷۷ در مشهد ایجاد و یک سال بعد نیز در تهران ایجاد شد و خوشبختانه امروز در سراسر کشور مجامع خیرین مدرسه ساز فعالند.

او گفت: بین مجمع خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی خراسان رضوی تعامل برقرار است که این مسئله باعث تقویت کار شده وموفق به جذب بیشتر نیکوکاران شده است.

وزیر آموزش و پرورش پیش از این مراسم دبستان دخترانه عفت صفاریان طوسی با زیر بنای ۷۵۰ متر مربع را در منطقه تبادکان یکی از مناطق کم برخوردار مشهد مقدس افتتاح کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.