امسال سومین نوروزی است که کرونا مهمان ماست و مردم قرن جدید را متفاوت‌تر از قبل زیر سایه کرونا آغاز کردند.

نوروز امسال هرآنچه که در سه سال اخیر از شهر راز، شیراز جنت طراز و میهمان نواز دریغ شده بود را یکجا به شیراز هدیه داد و شیرازی که بی حضور میهمانان همیشگی اش سه سال پر اندوه را سپری کرده بود امسال با خاطری خوش میزبان مسافرانش بود تا تلخکامی سیل ۹۸ و کرونای دوسال بعد اندکی از خاطره‌ها فراموش شود.

آری در اولین بهار از قرن جدید شکوفه‌های بهار نارنج همچون نوعروس سپیدپوش، بر روی شاخه‌ها طنازی کرده و گل و بلبل نیز درفشانی و پایکوبی کرده و شیراز این طاووس خرامان بر انتهای زاگرس و این فردوس برین روی زمین که در هر چهار فصل سال شاخساران بید و انار و سرو و چنارش جلوه گری می‌کند از همان نوبهار با حالی عالی به استقبال اولین سال آمده است.

گزارش‌های میدانی خبرنگار ما، نشان از شور و شعف میهمانان نوروزی و رضایت از میزبانی خوب مردم شیراز خبر می‌دهد و شاید حافظ شیراز اگر امروز بود باز بلبل سحر را به وصل گل وعده می‌داد و گلبانگ عاشقانه‌اش طنین‌انداز سرو و چمن می‌شد.

در همین خصوص دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر اداره کل میراث فرهنگی فارس نیز در واپسین روز‌های تعطیلات نوروزی و پیش از آنکه به استقبال روز طبیعت برویم آخرین نکات را به مسافران و گردشگران نوروزی اعلام کرد.

روح الله روان‌شاد گفت: در این ایام خدمات بی شائبه و مناسبی که توسط مسئولان به آن‌ها ارائه شد، انتقادات، پیشنهادات و یا شکایت‌هایی را در حوزه‌های مختلف بهداشتی، اسکان و اقامت و همچنین پذیرایی و سایر موارد دارند که باید به ان‌ها توجه کرد.

به گفته او، سامانه ۰۹۶۲۹ سامانه سراسری و کشوری در حوزه‌های مختلف است که اطلاعات کاملی در خصوص وضعیت راه‌ها، آب و هوا، اسامی وآدرس جاذبه ها‌ی تاریخی و فرهنگی به همه می‌دهد و این سامانه جهت شکایت و راهنمایی مسافران در سراسر کشور و در استان فارس فعال است.

این مقام مسئول همچنین تذکر‌هایی نیز در خصوص خرید بلیط و یا تور‌های مسافرتی و هرنوع خدمات مرتبط دیگر از سایت‌ها و نرم افزار‌های غیر قابل تایید و غیرمجاز داد و  گفت: شهروندان و مسافران گرامی می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به آدرس فارس farschto.ir تمامی اطلاعات و موارد مهم شامل جاذبه‌های گردشگری، مسیر راهها، موقعیت اقامتگاهها، هتلها، آژانس‌های مسافرتی و سایر اطلاعات لازم را به صورت رسمی و معتبر مشاهده کنند.

 روانشاد گفت: مسافران و شهروندان می‌توانند بلیت اماکن تاریخی، فرهنگی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی استان فارس را به صورت الکترونیکی و با جزییات دقیق و زمان مشخص با ورود به سایت مربوطه خرید کنند تا ضمن جلوگیری ازاتلاف وقت جهت حضور در صف در مصرف کاغذ نیز صرفه جویی شود.

افزایش ساعات بازدید از اماکن تاریخی فرهنگی مذهبی استان فارس تا پایان تعطیلات نوروزی نیز دیگر نکته‌ای بود که وی ضمن اشاره مجدد به آن گفت: این مسئله در قالب جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان فارس مصوب شد و بیشتر اماکن تا روز آخر تعطیلات نوروزی تا ساعت ۲۴ آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی هستند.

روانشاد در پایان ضمن آرزوی خاطراتی خوب برای مسافران از سفر به شیراز گفت: در نوروز امسال بیش از ۴۰۰ راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی و فرهنگی، مذهبی، بافت تاریخی شیراز و درسطح استان فارس با کمک تولیت محترم حرم مطهر شاهچراغ (ع) و شهرداری، دراماکن مذکور مستقر شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار