اگر وزن آن ۲۰۰۰ کیلوگرم باشد، از دو خودروی اسپورت Elise سنگین‌تر خواهد بود.

از زمانی که لوتوس برنامه‌های خود را برای معرفی یک SUV اعلام کرد، این احتمال وجود داشت که خودرو بسیار سنگین‌تر از خودرو‌های اسپرت نورفولک خواهد بود. زمانی که مارک متعلق به جیلی فاش کرد که این مدل سواری صرفاً الکتریکی خواهد بود، مشخص شد که این خودرو از ابرخودروی Evija سنگین‌تر خواهد بود.

نکته ای که در طراحی این خودرو حائز اهمیت است، استفاده از فیبر کربن در برخی از قطعات آن است در حالی که بقیه قطعات از آلومینیوم سبک وزن ساخته شده اند چرا که باعث کاهش وزن می شود.

همچنین برای کاهش وزن از پارچه پشمی برای روکش صندلی به جای چرم معمولی استفاده شده است.

طبق گزارش جدیدی از Piston Heads، مهندسان لوتوس وزنی معادل ۲۰۰۰ کیلوگرم را هدف قرار داده اند. این ممکن است چشمگیر به نظر نرسد، به خصوص برای لوتوس، اما آن را به طور قابل توجهی سبک‌تر از رقبا می‌کند به عنوان مثال، تسلا مدل X Plaid وزن سنگین ۲۴۵۵ کیلوگرم دارد در حالی که آئودی E-Tron S حتی با وزن ۲۶۵۵ کیلوگرم سنگین‌تر است.

تفاوت وزن قابل توجه نشان می‌دهد که چرا Eletre با  ۶۰۰ اسب بخار می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در کمتر از سه ثانیه بپیماید؛  در مورد اسب بخار، گزارش جداگانه‌ای از مجله Top Gear ادعا می‌کند که یک مشتق قوی‌تر با حداکثر ۹۰۰ اسب بخار در نظر گرفته شده است. شایعه شده است که با نصب یک موتور عقب دوم با قدرت ۳۰۰ اسب بخار، از راه اندازی سه موتوره استفاده می‌کند.

اعتقاد بر این است که شاسی بلند لوتوس سرعت را در «زیر ۲.۵ ثانیه» انجام می شود، که باعث می‌شود آئودی E-Tron S  با ۵.۱ ثانیه‌ کند به نظر برسد. در عین حال، کمی سریعتر از تسلا مدل X Plaid  نیز خواهد بود.

اعتقاد بر این است که Eletre با سه موتور الکترونیکی قرار است در چند سال آینده وارد بازار شود. در همین حال، لوتوس بدون آلایندگی از سال ۲۰۲۳ در بازار چین، اروپا و بریتانیا به فروش خواهد رفت. این لوتوس در کارخانه جدیدی که توسط شرکت مادر جیلی در ووهان ساخته شده است، در چین ساخته خواهد شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار