مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سلامت دانش آموزان در زمان بازگشایی مدارس مستلزم همکاری خانواده‌ها با کادر آموزشی برای اجرای قوانین و اقدامات پیشگیرانه است.

محمدرضا ابراهیمی گفت: سلامت دانش آموزان در دوران کرونا همزمان با بازگشایی کامل مدارس مهم است و در این خصوص نیاز به همکاری اولیا برای اجرای قوانین و همچنین رعایت شیوه نامه ها توسط فرزندانشان است.

سلامت مدارس وابسته به همکاری همه جانبه است تا افراد در کنار همدیگر نسبت به پیشگیری از ابتلا به بیماری احساس مسئولیت داشته باشند.

او جلوگیری از ورود افراد مشکوک و مبتلا به کرونا به مدرسه را وظیفه پدر و مادران و مسئولان مدارس دانست و گفت: فرد دارای علائم باید نسبت به مراجعه پزشک و رصد سلامتی خود اقدام کند و خانواده‌ها در صورت بیمار بودن فرزند خود اجباری به حضور در مدرسه نداشته باشند.

دانش‌آموزان در شهر‌های بزرگ به دلیل تراکم جمعیت کمتر از خدمات حضوری آموزش و پرورش در این۲ سال اخیر بهره‌مند شدند که از این پس به صورت سراسری خدمات آموزشی ارائه می‌شود.

ابراهیمی می‌گوید: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس از ۱۴ اسفندسال گذشته در سطح استان اصفهان انجام شده است و مسئولان آموزش و پرورش مناطق، مدیران و معلمان توجیه شده اند و شرایط برای این کار فراهم است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان سرویس مدارس نیز تا ۱۰ روز آینده به صورت کامل مثل دوران قبل از کرونا وظیفه خود را به صورت فراگیر انجام خواهند داد و دغدغه این حوزه نیز کاهش خواهد یافت.

استان اصفهان دارای بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز و پنج هزار واحد آموزشی است.


منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.