غلامعلی دهشیری گفت: دستگاه قضا همه تلاش خود را برای تحقق محور‌های ۱۵ گانه ابلاغی رئیس قوه قضائیه به کار می گیرد.

غلامعلی دهشیری گفت: قطعا تحقق تمامی این محور‌ها نیازمند کار جهادی در سطوح مختلف دستگاه قضا است تا هم اتقان آرا رقم بخورد و هم از اطاله دادرسی کاسته شود.

او گفت: باید در کنار کار قضایی به انجام فعالیت‌های پیشگیرانه و آموزشی برای کاهش حجم ورودی اهتمام جدی صورت گیرد.

دهشیری گفت: در همین راستا و با عنایت به تاکید ریاست قوه قضائیه از ظرفیت مساجد در راستای ارائه آموزش‌های حقوقی و قضائی در ماه مبارک رمضان استفاده می شود.

او گفت: زندانی شدن، هزینه‌های بسیاری را بر نظام و به تبع جامعه و خانواده زندانی آوار می‌کند، بنابراین باید با تلاش مضاعف و بهره گیری از ظرفیت کمیته‌های صلح و سازش و مشارکت مردم در قالب طرح صلح یاران از این هزینه‌ها کاست.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اولین اقدام در حوزه اجرای احکام در سال جدید تفکیک پرونده‌های در حال اجرا و اجرا نشده و به دنبال آن آسیب شناسی پرونده‌های اجرا نشده است.

او گفت: دادستان‌ها نسبت به ثبت اطلاعات مربوط به محکومان متواری و دارای حکم جلب در سامانه سامان اهتمام جدی داشته باشند تا محکومین در اسرع وقت و در هر حوزه قضایی جلب شوند.

دهشیری گفت: جلسه مجرمان حرفه‌ای باید هر ماه در شهرستان‌ها تشکیل و مشخصات این مجرمین در سامانه مربوط ثبت شود. زندانیان فراری و غائب باید مورد توجه جدی دادستان‌ها قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار