هلیکوپتر نبوغ ناسا قصد دارد در پرواز بعدی خود در فاصله ۷۰۴ متری مریخ و دورترین نقطه زمین پرواز کند.

گروه مأموریت پیشرانه جت ناسا (JPL) در حال آماده سازی هلیکوپتر ۱۹ اینچی Ingenuity برای پرواز بعدی هستند. به گفته طراحان و مهندسان، این هلیکوپتر قرار است در دورترین فاصله ممکن با کره زمین ماموریت خود را انجام دهد.

به گزارش سایت digitaltrends؛ این هلیکوپتر دارای چهار تیغه فیبر کربنی است که در جهات مخالف با سرعت ۲۴۰۰ تا ۲۸۰۰ دور در دقیقه می‌چرخند. این سرعت‌ها به هلکوپتر اجازه می‌دهد در جو مریخ که ۱۰۰ برابر نازک‌تر از جو زمین است، بالا برود.

براساس گزارش‌ها، ناسا از هلیکوپتر نبوغ برای آزمایش فناوری خود با هدف ساخت یک ماشین پرنده پیشرفته‌تر برای ماموریت‌های آینده استفاده کرده است. این هلیکوپتر می‌تواند با استفاده از دوربین داخل خود به مریخ نورد‌های زمینی کمک کنند  که بفهمند، آیا یک مکان ارزش کاوش بیشتر را دارد یا خیر. همچنین می‌تواند کارآمدترین مسیر مریخ نورد را بین مکان‌های مورد علاقه علمی جستجو کند و از سطح یک سیاره فقط از چند متری هوا نقشه‌برداری کند و از سطح با جزئیات بسیار بیشتر از مدارگرد‌های بلند پرواز عکس‌برداری کند.

پرواز هلیکوپتر نبوغ در دورترین فاصله ممکن

در هفته جاری،  تیم JPL اعلام کرد که هلکوپتر نبوغ جدیدترین پرواز خود، را در ۳ آوریل به پایان رساند. این پرواز تقریباً ۷۰ ثانیه به طول انجامید و مسافتی بیش از ۴۷ متر را با حداکثر سرعت ۳.۲ مایل در ساعت طی کرد.


بیشتر بخوانید 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار