حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: تحولات منطقه‌ای و برجام ماهیت جداگانه دارند و در این زمینه فضاسازی مجازی و آدرس غلط دادن به نفع دشمن است.

امام جمعه موقت بیرجند، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته شهر بیرجند گفت: دشمن می‌خواهد نفوذ ایران در منطقه و مسائل امنیتی کشور را با مسئله برجام پیوند دهد و تحولات منطقه‌ای و برجام ماهیت جداگانه دارند و در این زمینه فضاسازی مجازی و آدرس غلط دادن به نفع دشمن است.

او گفت: در حفظ حریم امنیتی ایران و مسائل منطقه‌ای سر سوزنی کوتاه نخواهیم آمد و دولتمردان جمهوری اسلامی ایران مسائل مذاکرات و رفع تحریم‌های ظالمانه را با قوت و تضامین مشخص همراه با راستی‌آزمایی دنبال خواهند کرد.

حجت الاسلام نوفرستی به ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: ماه رمضان، ماه گستره بی‌نهایت رحمت الهی است و باید وارد این تالار عظیم ضیافت الهی شده و از فرصت تقرب به حضرت حق استفاده کنیم.

 امام جمعه موقت بیرجند یکی از فرصت‌های ماه رمضان را توجه به کتاب الهی و انسان‌ساز قرآن دانست و گفت: قرآن معجزه ابدی و کتاب زندگی است و تنها راه نجات بشر نیز پیوند با قرآن و عترت است.

او فاصله‌گیری از این کتاب الهی را موجب فروپاشی خانواده‌ها دانست و گفت: امروز جهالت مدرن برنامه و گستره جهانی دارد و تنها راه نجات بشریت پناه بردن به قرآن کریم و اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام نوفرستی در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: ۲۰ فروردین سالروز روز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا است؛ بعد از ۱۵۰ سال که دولت‌ها با دیدگاه لیبرالی پیوسته به دنبال رابطه با دشمن بودند امام راحل فرمان این قطع رابطه با آمریکا را به فال نیک گرفتند.


بیشتر بخوانید


امام جمعه موقت بیرجند همچنین از دیگر مناسبت‌های هفته را سالروز شهادت سید مرتضی آوینی در ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ و شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۸ اعلام کرد و گفت: باید همه هنرمندان در مسائل معرفتی و هنری مختلف و همچنین همه نیرو‌های مسلح از این شهیدان بزرگوار الگو بگیرند.

او به شهادت آیت‌الله سید محمدباقر صدر در ۱۹ فروردین ماه ۱۳۵۹ اشاره کرد و گفت: این شخصیت از اندیشه انقلاب اسلامی در عراق حمایت می‌کرد و تعامل فرهنگی بین ایران و عراق نتیجه خون این عالمان بزرگوار است.

حجت الاسلام نوفرستی همچنین ضمن محکومیت حادثه در حرم رضوی و شهادت دو روحانی جهادگر حجت‌الاسلام اصلانی و دارابی گفت: شهیدان اصلانی و دارایی و جانبار پاکدامن دغدغه رسیدگی به مشکلات مردم را داشتند و با اقدامات جهادی خود همیشه در یک تصویر بودند.

برچسب ها: امام جمعه ، ماه رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.