کیا EV۶ GT جدید، قدرتمندترین این خودروسازی کُره ای است.

نسخه جدید خودروی کراس اوور کیا EV ۶ این شرکت کره‌ای دارای پیشرانه الکتریکی دو موتوره با قدرت ترکیبی ۵۷۷ اسب بخار و گشتاور ۵۴۶ پوند فوت است که در نتیجه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۵۹ کیلومتر در ساعت است.

اما آلبرت بیرمن، رئیس بازنشسته تحقیق و توسعه هیوندای موتور، که اکنون به عنوان مشاور این شرکت خدمت می‌کند، قول داد که EV ۶ GT "یک GT واقعی خواهد بود".

به گفته آلبرت بیرمن این ماشین برای پیست مسابقه نیست، بلکه برای سفر‌های طولانی طراحی شده است و سرعت خوبی را ارائه می‌دهد، در حالی که رانندگی لذت بخش است.

کیا EV6 GT 2022 جدید: جزئیات بیشتر برای خودروی برقی 577 اسب بخاری فاش شد
 

EV ۶ GT از موتور‌های الکتریکی مشابه نسخه‌های با مشخصات EV ۶ معمولی استفاده می‌کند. این دستگاه همچنین دارای آخرین نسخه دیفرانسیل لغزش محدود e-LSD گروه موتور هیوندای است که قدرت را بین چهار چرخ متعادل می‌کند.

GT باتری ۷۷.۶ کیلووات ساعتی EV ۶ را حفظ کرده و با راندمان ۲.۷ mpkWh دارای برد رسمی ۴۲۳ کیلومتر است؛ همانند سایر مدل‌های هیوندای، این خودرو قابلیت شارژ فوق‌العاده سریع را دارد و ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ آن ۱۸ دقیقه طول می‌کشد.

کیا EV6 GT 2022 جدید: جزئیات بیشتر برای خودروی برقی 577 اسب بخاری فاش شد
 

بیرمن می گوید که پلتفرم سفارشی E-GMP گروه هیوندای موتور برای یک خودروی پرفورمنس است و  این پلتفرم نیازی به تغییرات اساسی نداشت، زیرا می‌تواند این سطح از قدرت را تحمل کند.

در حالی که پیشرانه و تنظیمات خودرو به روز شده است، تغییر طراحی EV ۶ GT نسبتا محدود است. یک کاپوت منحصر به فرد، سپر‌های جلو و عقب، یک اسپویلر کوچک در عقب، نزدیک کالیپر‌های ترمز و رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی ویژه وجود دارد. در داخل دستگاه، صندلی‌های سطلی با جنس جیر است.

 

کیا EV6 GT 2022 جدید: جزئیات بیشتر برای خودروی برقی 577 اسب بخاری فاش شد
 EV۶ GT قرار است اواخر امسال به فروش برسد. در حالی که هنوز قیمت آن تعیین نشده ، اما پیش بینی می شود بالاتر از قیمت اولیه ۵۳ هزار و ۵۹۵ پوندی EV۶ GT-Line دو موتوره خواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار