نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد برخی از خانواده‌های آمریکایی به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی در این کشور با مشکلات معیشتی روبرو هستند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد برخی از خانواده‌های آمریکایی به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی در این کشور با مشکلات معیشتی روبرو هستند.

در این گزارش آمده است: بر اساس یافته‌های نظرسنجی جدید دانشگاه میشیگان، تقریباً ۷۰ درصد از مردم آمریکا نگران وخامت اوضاع اقتصادی در این کشور هستند و دو سوم مصرف‌کنندگان وضعیت مالی رو به وخامتی را برای پنج سال آینده پیش‌بینی می‌کنند.

یکی از مصرف کنندگان آمریکایی گفت: «نگران این هستم که این (تورم) چقدر بالا خواهد رفت.»

مصرف کننده دیگری گفت: «این شرایط همه را آزار می‌دهد. این واقعاً یک مشکل است.»

یک مصرف کننده دیگر گفت: «خوب، اوضاع دیوانه کننده است، حدس می‌زنم (تورم) سال به سال بالا می‌رود. وضعیت خراب است.»

بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) پیش بینی کرده است که چشم انداز تورم به طور قابل توجهی بدتر شده است و موقتی نیست.

رابرت پولین، استاد اقتصاد در دانشگاه ماساچوست گفت: «مشکل این است که افزایش دستمزد‌ها باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود، که این موضوع علاوه بر مشکلات زنجیره تامین ناشی از بیماری کووید-۱۹ و علاوه بر مسائل مربوط به نفت است. فدرال رزرو می‌گوید: نمی‌توانیم همه این مسائل را حل کنیم».

دولت آمریکا در مواجهه با بدترین تورم ۴۰ سال گذشته این کشور، مجموعه‌ای از اقدامات را برای مهار افزایش قیمت‌ها و جلوگیری از کاهش ارزش دلار به کار گرفته است.

فدرال رزرو برای نخستین بار از سال ۲۰۱۸ نرخ بهره را در تاریخ ۱۶ مارس افزایش داد، زیرا این نهاد به دنبال کاهش تورم بی سابقه آمریکا طی چهار دهه اخیر است.

علاوه بر این، مقامات ایالتی نیز در تلاش برای کاهش فشار‌های تورمی هستند. بیش از ده ایالت اقداماتی را در خصوص تخفیف و کاهش مالیات اتخاذ کرده اند یا در حال بررسی آن هستند.

در عین حال، کاخ سفید تصمیم گرفته است معافیت‌های تعرفه‌ای را بر بیش از ۳۵۰ کالای وارداتی چین احیا کند که شامل محصولاتی است که عمدتاً توسط آمریکایی‌ها مصرف می‌شوند از جمله قطعات خودرو و جاروبرقی.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار