توده جدید گرد و خاک کردستان را در بر می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: توده جدید گرد و خاک از اواخر امشب و فردا صبح آسمان استان را در بر می گیرد.

رحیم صدیقی گفت: وضعیت آلودگی هوای استان تا عصر امروز ادامه دارد و در عصر مقداری هوا شفاف شود، اما از امشب مجدداً توده جدید تشکیل خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: از اوخر وق امشب یا فردا صبح گرد و خاک دوباره استان کردستان را در بر می‌گیرد ، زمان دقیق ورود این توده به استان، بستگی به وزش باد داشته، اما از فردا صبح یقیناً غلظت گرد و خاک بیشتر و وضعیت هوا آلوده‌تر خواهد شد.

به گفته او این گرد و خاک تا اواخر روز چهارشنبه هفته جاری در استان ادامه داشته و در طول این مدت افزایش وزش باد نیز پیش‌بینی می‌شود.

صدیقی گفت:براساس پیش‌بینی‌های انجام شده از روز پنج‌شنبه هفته جاری مقداری هوای استان شفاف‌تر خواهد شد، و برای روز جمعه این هفته نیز سامانه بارشی خفیف نیز پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی کردستان می گوید:  روز شنبه هفته آینده در اغلب مناطق استان جوی آرام حاکم است،متناسب با شرایط هوایی، میزان دمای هوا نیز افزایش خواهد یافت.

او گفت: کیفیت هوا و دید افقی در برخی از شهرستان‌های استان کاهش یافته و هم‌اکنون غلظت آلاینده‌های گرد و خاک در کامیاران به شدت افزایش یافته و میزان دید افقی به ۳ هزار متر کاهش یافته و در سنندج و مریوان ۶ هزار متر؛ بانه ۷ هزار متر؛ زرینه، بیجار، سقز و بانه ۱۰ کیلومتر و وضعیت هوا در آن نقاط مناسبت‌تر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.