حجت الاسلام نصرالله پژمانفر گفت: رانندگان، نقاط حادثه خیز جادهها، راهنمایی و رانندگی و خودروها، ۴ عامل مرتبط با تلفات رانندگی هستند؛ با وجود اختصاص بودجه برای رفع نقاط حادثه خیز جادهها، یا این بودجه برای مصرف، اختصاص داده نشده یا وزارت راه و شهرسازی آن را در بخش دیگری هزینه کرده است.
کمیسیون اصل نود مجلس میگوید شکایتهای مردمی به این کمیسیون، تلفات جادهای در ایران را «غیرقابل دفاع» میدانند. به گفته معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، «ایران حدود ۱۵۰۰ نقطه حادثه خیز دارد که ۵۰۰ نقطه آن اصلاح شده است.»
آقای رضا اکبری پارسال در گفتوگویی اضافه کرده «اصلاح اساسی نقاط حادثهخیز جادهای حدود ۲ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.»
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای آمار دقیقتر نقاط حادثهخیز را هزار و ۵۸۵ اعلام کرده؛ برخی آمارها هم میگویند هر کدام از نقاط حادثه خیز به صورت میانگین در سال ۲ کشته میدهند.
آقای امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای دی ماه پارسال گفت که «حدود ۲۰۰ نقطه حادثه خیز اصلاح شده و ۲۵۱ نقطه هم در اولویت قرار دارند.»
هفدهم اسفند ماه اما، مدیرکل دفتر نگهداری علائم و تجهیزات فنی راههای سازمان راهداری از اصلاح ۴۹۰ نقطه پرحادثه و ۵۰ نقطه مستعد تصادف خبر داد و گفت که اعتبارات رفع نقاط حادثه خیز محدود است.
قانونهای بودجه سالانه در کشور برای رفع نقاط حادثه خیز، هزینههایی را پیش بینی میکند؛ در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، ۱۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز تقاطعها، راههای روستایی و شهری و جادهها پیش بینی شده که در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار میگیرد.
در این قانون، «هوشمندسازی تصویری جادهها» از راهکارهای جلوگیری از تلفات جادهای در نقاط حادثه خیز اعلام شده.
مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور اعلام کرده انسان، عامل ۸۵ درصد تصادفات شناخته شده است. برخی نمایندگان مجلس معتقدند «پلیس باید صلاحیت و مهارت افراد را که در جاده رانندگی میکنند، احراز کند.»
آمارهایی از ۱۵ هزار تلفات در جادههای ایران حکایت دارند؛ پلیس راهنمایی و رانندگی گفته تنها در نوروز امسال ۷۴۶ نفر در تصادفات رانندگی جان باختند که ۶۳۷ نفرشان در جادهها و ۱۰۹ نفر در تصادف داخل شهرها فوت شدند.
نقص ایمنی و کیفیت خودروهای داخلی در ایران با انتقاد بخشی از مسئولان دولتی و حاکمیتی و افکار عمومی مواجه شده؛ آیت الله خامنهای رهبر انقلاب دهم بهمن ماه پارسال از «بیتوجهی به کیفیت در برخی صنایع به ویژه خودروسازی» ابراز تأسف کردند و گفتند که اعتراض مردم به این موضوع بهحق است.
رئیس پلیس راهور پارسال پس از تصادف زنجیرهای جاده بهبهان رامهرمز، خودروهای تولید شده در کشور را «ارابه مرگ» توصیف کرده بود؛ سردار هادیانفر گفت که «استانداردها درست نظارت نمیشود.»
قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی پلیس راه را موظف کرده در صورت مجهز نبودن وسایل نقلیه، از شماره گذاری و ارائه خدمات به آنها خودداری کند؛ این در حالی است که رئیس پلیس راهور اعلام کرده «بر اساس قانون، مکلف است خودروهای تأیید شده وزارت صمت، سازمان استاندارد و محیط زیست را شماره گذاری کند.»
بعضی انحصار در خودروسازی ایران را عامل کاهش کیفیت خودروهای داخلی میدانند؛ اگرچه آقای میرسلیم نماینده مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، انحصار در خودروسازی را رد کرده و گفته «علاوه بر ایرانخودرو و سایپا، بهمن خودرو و... هم رقابت میکنند. اینها باید جواب مردم را بدهند.»
او اضافه کرده «اینکه میگوییم کیفیت خودروها ایراد دارد، یعنی ما ایرانیها در تولید خودروی با کیفیت بیعرضه هستیم. باید عرضهمان را زیاد کنیم. وزیر صمت وظیفه تغییر ساختار صنعت خودروسازی را دارد.»
هفدهم اسفند ماه اما، مدیرکل دفتر نگهداری علائم و تجهیزات فنی راههای سازمان راهداری از اصلاح ۴۹۰ نقطه پرحادثه و ۵۰ نقطه مستعد تصادف خبر داد و گفت که اعتبارات رفع نقاط حادثه خیز محدود است.
«تأسف رهبر انقلاب» از کیفیت خودروهایی که رئیس پلیس راهور آنها را «ارابه مرگ» دانست
نقص ایمنی و کیفیت خودروهای داخلی در ایران با انتقاد بخشی از مسئولان دولتی و حاکمیتی و افکار عمومی مواجه شده؛ آیت الله خامنهای رهبر انقلاب دهم بهمن ماه پارسال از «بیتوجهی به کیفیت در برخی صنایع به ویژه خودروسازی» ابراز تأسف کردند و گفتند که اعتراض مردم به این موضوع بهحق است.
رئیس پلیس راهور پارسال پس از تصادف زنجیرهای جاده بهبهان رامهرمز، خودروهای تولید شده در کشور را «ارابه مرگ» توصیف کرده بود؛ سردار هادیانفر گفت که «استانداردها درست نظارت نمیشود.»
قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی پلیس راه را موظف کرده در صورت مجهز نبودن وسایل نقلیه، از شماره گذاری و ارائه خدمات به آنها خودداری کند؛ این در حالی است که رئیس پلیس راهور اعلام کرده «بر اساس قانون، مکلف است خودروهای تأیید شده وزارت صمت، سازمان استاندارد و محیط زیست را شماره گذاری کند.»
بعضی انحصار در خودروسازی ایران را عامل کاهش کیفیت خودروهای داخلی میدانند؛ اگرچه آقای میرسلیم نماینده مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، انحصار در خودروسازی را رد کرده و گفته «علاوه بر ایرانخودرو و سایپا، بهمن خودرو و... هم رقابت میکنند. اینها باید جواب مردم را بدهند.»
او اضافه کرده «اینکه میگوییم کیفیت خودروها ایراد دارد، یعنی ما ایرانیها در تولید خودروی با کیفیت بیعرضه هستیم. باید عرضهمان را زیاد کنیم. وزیر صمت وظیفه تغییر ساختار صنعت خودروسازی را دارد.»
چرا حمل و نقل ریلی به نسبت گذشت زمان صد سال رشدی نداشته است؟
تا الان میبایست در تمام شهرهای کشور و نه فقط مراکز استانها راه آهن میداشتیم...
متاسفانه گویا نفوذ سلطه انگلیس درخصوص تحریم راه آهن ایران هنووووووز پابرجاست و در داخل کشور هم آگاهانه و یا از روی بی اطلاعی همان را اجرا کرده اند
قیمت که مناسب نیست سه برابر کشور همسایه ، ده سال مونتاژ میکنن یه تکنولوژی نتونستن از چینیها بگیرن ، ارز هم که میبرن
مافیایی در مردم عادی وجود ندارد مستقیم و غیر مستقیم این شرکتها به دولت وصل هستند و کسی کارشون نداره
چرا واردات رو آزاد نمیکنین ؟
چرا ؟
رهبر انقلاب 30 ساله میگه هواپیما بسازید
میدان رقابت رو باز کنید تا خودرو سازی درست بشه