رئیس دیوان محاسبات از امضای زودهنگام تفاهم نامه این دیوان با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، با هدف صیانت از بیت المال و برخورد با مفاسد اقتصادی خبر داد.

آقای مهرداد بذرپاش در نشست با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت که این دیوان می خواهد تا پایان تیرماه، گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ و تا اوایل تابستان، گزارش کارشناسی درباره برنامه ششم توسعه را ارائه دهد.

در نشست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، دیوان محاسبات اعلام کرده با هدف هوشمندسازی، اتصال به بانک‌های اطلاعاتیِ مرجع مانند سامانه‌های سناما، پاکنا، تغییر فرایندهای حسابرسی و رسیدگی الکترونیکی را در برنامه دارد.

رئیس دیوان محاسبات پیشتر از هوشمندسازی و برخط کردن تمامی سازوکارهای این دیوان خبر داده بود.

آقای بذرپاش گفته که امسال با هوشمندسازی از طریق سامانه سنا روند حسابرسی سرعت پیدا می کند و دوباره کاری در امور نظارت به حداقل می رسد.

دیوان محاسبات پارسال، گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ را ۳۱ شهریور ماه، ۴ ماه زودتر از موعد قانونی ارائه کرد.

دیوان محاسبات در بخشی از گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹ خواستار الزام دولت به اولویت‌بندی پروژه‌های نیمه‌تمام، رها و راکد شده بود.

بر اساس این گزارش، دیوان محاسبات خواسته بود شروع طرح‌های جدید استانی به جز در مواردی که با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، ممنوع شود.

به علاوه این دیوان در بخشی دیگر، اصلاح قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه‌های غیرضرور و جلوگیری از تجمل‌گرایی را برای رفع خلاءهای قانونی لازم دانسته بود.

حذف و شناسایی احکام فاقد عملکرد لایحه بودجه یا اصلاح احکام بر اساس پیشنهادهای گزارش تفریغ از پیشنهادهای دیوان محاسبات بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار