حسین نوش‌آبادی، نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا گفت: با انتقال پساب تصفیه شده به ورامین، این منطقه از لحاظ کشاورزی و اقتصادی رشد چندان خواهد کرد.

نوش‌آبادی  گفت: طرح انتقال پساب تصفیه شده به ورامین از مطالبات مشکلات اصلی کشاورزان این منطقه است؛ مشکلات و مطالبات مردم را برای سفر رئیس جمهور اولویت بندی کرده‌ایم که دستاورد کشاورزی را نیز برای مردم به همراه خواهد داشت.

در بهمن  سال ۹۲ مقرر بود به مدت ۳۰ ماه این طرح به اتمام برسد، اما بیش از ۸ سال از آن میگذرد و هنوز در نیمه‌ راه است.

هنگامی که سد ماملو با هدف تامین آب شرب کشاورزی دشت ورامین احداث شد، تنها ۱۵ درصد آن برای کشاورزی این منطقه اختصاص داده شد و برای جبران آن انتقال پساب تصفیه شده را در نظر گرفتند‌.

بختیاری  رئیس آبفای جنوب شرقی استان تهران گفت: انتقال پساب تصفیه شده از تهران به ورامین بر عهده منطقه است و به مسئولین آبفای جنوب شرق مرتبط نیست.

طرح انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به ورامین و پیشوا و قرچک، به طول ۳۴ کیلومتر و با استفاده از لوله هایی به قطر ۳ متر و جنس پلی اتیلن ۲ جداره در حال اجرا است هزینه اجرای این طرح بر اساس مطالعات صورت گرفته بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گفته نوش‌آبادی یکی از مهمترین موانع تکمیل این پروژه، علاوه بر تأمین اعتبار مورد نیاز معارضین واقع شده در طول مسیر است که این مشکل با همکاری مسئولان محلی و استانی برطرف خواهد شد.

به دعوت نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو اسفند ۱۴۰۰ در بازدید از روند اجرای این پروژه قول داد تا اواخر شهریور سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسد.

از ۸۰ هزار هکتار زمین کشاورزی حاصلخیز در ورامین تنها ۳۸ هزار هکتار از اراضی آن زیر کشت باغی و زراعی میرود و ۴۲ هزار هکتار از اراضی آن بدون آب هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.