صدراعظم اتریش اعلام کرده استقلال از گاز روسیه در حال حاضر ممکن نیست و برخی کشور‌های اتحادیه اروپا با تحریم گازی روسیه مخالف هستند.

کارل نهمر، صدراعظم اتریش در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت علاوه بر اتریش، آلمان و مجارستان هم با تحریم گاز روسیه مخالف هستند.

به گزارش اسپوتنیک، صدر اعظم اتریش اعلام کرد: «وین بر این باور است که تعلیق واردات گاز روسیه در حال حاضر ممکن نیست. اتریش در مورد تحریم‌های دیگر علیه مسکو با اتحادیه اروپا مواضعی همسو دارد، اما تحریم‌ها باید بیشتر از اتحادیه اروپا به روسیه ضربه بزند».

گفتنی است، روسیه سومین شریک تجاری بزرگ اتحادیه اروپا است. تحریم‌های دو ماه اخیر کشور‌های بلوک غرب علیه روسیه ضربه زیادی به اقتصاد این کشور‌ها وارد کرده و بحران انرژی در اروپا را وارد مرحله جدیدی کرده است.

یک مقام آلمانی اخیرا اعلام کرده این کشور در صورت قطع گاز از سوی مسکو، تنها تا پایان تابستان گاز خواهد داشت. از سوی دیگر انگلیس رکورد تورم ۳۰ سال گذشته و آلمان رکورد تورم چهل سال گذشته را شکسته است. کشور‌های عضو اتحادیه اروپا اعلام کرده اند قصد دارند وابستگی خود را به روسیه از نظر انرژی کاهش دهند، اما به گفته کارشناسان این امر در آینده نزدیک امکان پذیر نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
آلمانی زبانها باید رهبران اروپا بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
آلمان باید رهبر اروپا بشه
آخرین اخبار