در مسجد الحسین جوادیه بیرجند صورت می‌گیرد

بهره مندی از آموزه‌های قرآنی در محافل انس با قرآن

حدود ۱۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان شمال شهر بیرجند با حضور در حلقه‌های قرآنی و محافل انس با قرآن، نکاتی را در خصوص کلام خدا فرا می‌گیرند.

در ماه مبارک رمضان برگزاری مراسم انس با قرآن حال و هوای دیگری دارد.

در مسجد الحسین جوادیه بیرجند مراسم انس با قرآن را جوانان و نوجوانان برگزار می‌کنند و در خلال برنامه ها، نکات قرآنی می‌آموزند.

برگزاری حلقه‌های تخصصی قرآنی و محفل انس با قرآن از برنامه‌های این افراد در شب‌های ماه مبارک رمضان است.

حضور نوجوانان و جوانان در حلقه های تخصصی قرآنی

یکی از نوجوانان حاضر در این برنامه می‌گوید: از ابتدای ماه مبارک رمضان در حلقه روخوانی قرآن کریم شرکت می‌کنم و استاد حلقه، نکاتی را در این خصوص آموزش می‌دهد.

او می‌گوید: در این حلقه حدود ۱۰ نفر حضور دارند و امیدواریم تا پایان ماه مبارک رمضان، نکات مفیدی را درباره قرآن و روخوانی آن بیاموزیم.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شرکت کنندگان که در حلقه معرفتی حاضر بود گفت: در این حلقه مباحث معرفتی و دینی مطرح می‌شود و تمام افراد نیز در بحث شرکت می‌کنند.

او گفت: پس از پایان حلقه، یک نفر به نمایندگی از گروه در محفل انس با قرآن ارائه مطلب می‌کند و نکات آموخته شده را به دیگران نیز منتقل می‌کند.

برگزاری هشت حلقه تخصصی قرآنی در ماه رمضان

موسوی مسئول برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد الحسین جوادیه بیرجند گفت: هشت حلقه تخصصی قرآنی در ماه مبارک رمضان، موضوعات مختلف را بررسی می‌کنند.

او گفت: اساتید این حلقه ها، هر شب یک نفر را به نمایندگی از تمام گروه انتخاب می‌کنند تا او ارائه مطلب داشته باشد و سطح پیشرفتش مشخص شود.

موسوی گفت: در برخی از شب‌ها نیز مراسم ویژه‌ای از جمله سخنرانی مذهبی و قرائت قرآن از سوی قاریان مشهور برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد الحسین جوادیه بیرجند گفت: این برنامه هر ساله به منظور رشد سطح معارف قرآنی کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار