حجت الاسلام رئیسی گفت: شرکت‌های تولید واکسن کرونا می‌توانند با در نظر گرفتن ذخیره لازم برای آینده، واکسن‌های مازاد نیاز را به کشورهایی مثل افغانستان صادر کنند.

حجت الاسلام رئیسی در ضرورت یاری‌رسانی به کشور چین برای مقابله با شیوع کرونا گفت: کشور چین در زمان بحرانی کرونا در کشورمان با ارسال محموله‌های واکسن، کمک بزرگی به مردم کشور ما کرد و امروز ما در شرایطی هستیم که می‌توانیم با انتقال تجربیات علمی کشورمان در مقابله با کرونا به مردم و دولت چین کمک کنیم.

برخی از شهر‌های چین مثل شانگ‌های این روز‌ها  شدیدترین محدودیت‌های رفت و آمدی کرونایی را تجربه می‌کند تا جایی که برخی از ساکنان این شهر به دلیل محدودیت‌های رفت و آمد ناشی از کرونا بدون غذا مانده‌اند.

مقامات بهداشتی چین ثبت روزانه بیش از ۲۰ هزار مورد ابتلا به کووید ۱۹ را در این کشور گزارش کرده‌اند که بیشترین تعداد از زمان شروع همه گیری بوده است.

در ایران، اما هزار و ۱۵ نفر مبتلای جدید شناسایی شد که با احتساب این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به هفت میلیون ۲۰۵ و شصت و چهار نفر رسیده است.

بر اساس آمار منتشر شده مهر پارسال گمرک، بیشترین واردات واکسن از ۱۵ بهمن ۹۹ تا ۳۱ شهریور پارسال و در اوج کرونا مربوط به واکسن سینوفارم چین با ۳۴ محموله شامل بیش از ۶۱ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دز بوده است.

رئیس‌جمهور همچنین در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا استمرار رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: گذشت زمان و کاهش شدت بیماری کرونا نباید موجب عادی‌انگاری و سستی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شود.

گفتنی است، تا کنون ۶۴ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۷۵ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۲۴۴ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۴۶۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۹۸۶ دُز رسید.

در ۲۴ ساعت گذشته هم ۲۳ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون ۱۴۰ هزار و ۸۰۰ نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند و ۵۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۲۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
اگه واکسن هست پس جرا بقیه کشورا به ما هدیه می دن ؟دلشون سوخته یا واسه ما نقشه دارن ؟اگه خوب بود واسه خودشون نگه می داشتن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
چون نمیخرن میخوان بعنوان دوز چهارم قالب کنن به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
مانند مازاد گرجه گوشت تخم مرغ و...همه را صادر ...راستی افغانها واکسن نزدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
سلام وقت شما بخیر
مهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک که قبلا طرح بیمارستانی داشت متاسفانه در سایت طرح های بیمارستانی برای آن رده ای قرار نداده اند

این موضوع را قبلا پیگیری کردید ولی .‌..
لطفا پیگیری کنید
لطفا پیگیری کنید
لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تو دولت قبل تو کنترل بیماری چه قدر مشکل داشتیم، تو این دولت می‌خواهیم واکسن صادر کنیم، کاش این مدیریت خوب به بازار ماشین هم سرایت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
آقا اتحادیه اروپا گفته 700 میلیون دز می خواد
آمریکا هم گفته 500 میلیون دز می خواهد
یک سیگنال هم از یک کهکشان دیگه اومده اوناهم 200 میلیارد دز می خواهند
Iran (Islamic Republic of)
سیروس
۱۸:۳۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
سلام، طاعات و عبادات مقبول؛ سؤالی ساده: طبق کدام اصل قانون اساسی، دولت یا حتی ستادهای موقت تشکیل شده، اجازه دارند آزادی های مدنی مردم را به سبب نزدن واکسن سلب کنند؟ همچنین، طبق شرع مقدس، کدام آیه و حدیث پشتوانۀ چنین اقدام غیرانسانی است؟ سؤالی ساده پرسیدم، چرا بهم ریختی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
آزادی مدنی اینه که یکی واکسن نزنه و باعث مرگ خودش و عزیزانش بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
رییسی من مطمین بودم که از اقتصاد اندازه ی ادم عادی هم سردرنمیاری ولی با زور رییس جنهور شدی حالا ببینند انها که مثل خودت ازاقتصاد نمیدانستند و تورو سید منجی معجزه گر میدانستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
اطمینان تو هشت سال شیخ حسن را برما مسلط کرد
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۷:۵۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
یه نصیحت واقعا دوستانه به ایشان دارم و آن اینکه رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی طبقات محروم ، مهار تورم ، بازگردان رونق به بورس و بازار ، رفع موانع تولید خاصتا در صنایع مادر و صنعت خودرو ، گشایش در روابط با کشورها مخصوصا جوامع مترقی و .....
اینها که هیچ ، جزیی از اینها هم کارهایی نیست که انجامشان از بضاعت تحصیلات سیکل شما برآید .
متاسفانه یا خوشبختانه ستاره اقبال عمومی که نه ، اقبال همان اندک رای دهندگان به شما هم که در یک فضای محدود رقابت به شما رای دادند ، بسرعت رو به افول است ....
از بین چند پیشنهاد زیر ، یکی یا حداکثر دو مورد را انتخاب کن، مشاورینی معتمد خارج از ساختار حاکمیت برایشان تعریف کن و با سازمانی مستقل از بدنه سازمانی ارگانهای حاکمیتی فقط انرژیت را مصروف اجرای همان قلیل بگردان :
۱- شناسایی وضعیت درآمدی و معیشتی تک تک ایرانیان با دسترسی به تمام بانکهای اطلاعاتی موجود و بازگرداندن سیستم حمایتی معیشتی همچون کوپن برای حمایت از طبقات محروم در قالب یک سامانه کاملا مستقل از نهاد های حاکمیتی فعال فعلی
۲- تامین مالی و استقرار یک ساختار و سازمان توانمند و توسعه حداکثری در شبکه حمل و نقل جاده ای اعم از زیر ساخت و ناوگان ( بازهم متاسفانه باید سازمان و ساختاری مستقل از وزارت لَخت و ناتوان فعلی راه داشته باشی )
۳- تامین زمین در سطح وسیع در شهر هدف کاملا بطور محرمانه و بدور از اطلاع دیگر قوا ، جابجایی پایتخت و شروع به ساخت و ساز مسکن بطور انبوه در پایتخت جدید و تامین مالی برای دولت با فروش زمین و اعیان متعلق به دولت ، چه در پایتخت جدید و چه در پایتخت فعلی
۴- همان مورد شماره ۲ ، منتهی برای بخش آب بصورت احداث آب شیرین کن در سواحل جنوبی و انتقال آب به شهرها ، احداث سازه های آب خیز داری و سیستمهای تصفیه فاضلاب شهری برای برخورداری بیشتر کشاورزان و بخش کشاورزی و صنعت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
آره اینکارا فقط از دکتر روحانی بر میومد ونتیجه تلاش هاش این شد که یه ملت رو به نون شبش محتاج کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
چی را صادر کنند؟ چیزی که هیچ جای دنیا قبولش ندارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
چرا سامانه بازرگام دیگه گوشت گوسفند نمیاره؟ من از سامانه بازارگام قبلا گوشت میخریدم و خیلی راضی بودم الان یک هفته هست میخوام گوشت بخرن نداره
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۵۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
جناب رئیس جمهور محترم منتخب مردمی خردمند بصیر عادل سلام علیکم : بدانید و آگاه باشید در دو دوره قبل مناسبت 22 بهمن ماه و عید نوروز یارانه معیشتی پرداخت شده به بینوایان دهکهای 1 الی 4 زیر زیر زیر خط فقر ولی متاسفانه به مناسبت ماه مبارک رمضان کریم روز شنبه امروز که رفتیم برای خرید هیچی پول توی کارت بانکیمون نبود یارانه به بنده حقیر فقیر کمترین یارانه بگیر مستضعف و برخی دیگر از نیازمندان بینوایان جامعه حکومت اسلامی تعلق نگرفت و در حساب یارانه بگیریمان ریالی پول نبود و همه ناراحت و ناراضی و سرافکنده و خجالت زده و ناتوان از جلوی عابر کارتهای بانکی به منزلشان رفتند ننگ و جهنم بر آنانی که رزق روزی حلال حق مسلم نیازمندان و بینوایان جامعه را قطع می کنند و امیدشان را بیش از پیش نا امید می کنند توف اوف برشان باد ، جناب رئیس جمهور محترم لطفا شخصا ورود کنید با بازرسین ویژهتان ببینید کدام بی وجدانهای باندهای مافیایی خبیث ملعونینی یارانه معیشتی بینوایان نیازمندان را در این مناسبت ماه رمضان کریم خداوند جل جلاله قطع کردند و امیدشان را نا امید کردند اخراجشون کنید و مجازات کیفریشان کنید و آبروشون رو هم در رسانه های خبری ببرید تا درس عبرتی باشد برای دیگر مافیای خبیث شیطان صفت که سفارشی و از روی عمد رزق روزی حلال نیازمندان را قطع می کنند انشاءالله خداوند جل جلاله رگ حیاتیشان را قطع کند که انقدر ظلم ستم به بینوایان مستضعفین نیازمندان نتوانند بکنند در هر حال حق الناس گردنتان افتاده و گناهیست بس نابخشودنی و باید توبه و جبران کنید در همین ماه مبارک رمضان کریم باید پرداختش کنید و به خوبی مشخص است که یارانه معیشتی چه کسانی رو قطعش کردند نیازی به شماره تلفن دادن ندارد به خوبی می دانید و مشخص است در لیستتان یارنه چه کسانی رو در این مناسبت قطع و حذف کردید بروید سر خودتون شیره بمالید بروید از خودتان خجالت بکشیدکه از بینوایان مومنین مستضعفین روزه دار جامعه اسلامی می دزدید و یارانشون رو قطع می کنید ننگ بر شما مافیای خبیث ملعونین غربگراهای ظالم ستمگر باد به والله قسم به والله قسم به والله قسم اگر در همین ماه رمضان کریم جبران و توبه نکنید و یارانه معیشتیرا که یه ظلم ستم ناروا قطع کردید به حساب بینوایان نریزید عقوبتهای بدی از آه ناله نفرین بینوایان دامنتان را خواهد گرفت و هزاران بلیات امراض جسمی روحی لاعلاج غیر قابل جبران سرتان خواهد آمد . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التنماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
سرتون با دو ریال گرم شده ميليوني از جیبتون داره میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
یه نفس بگیر اقای خردمند و بصیر و عادل!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
عقوبت چی!!!!!!
50 ساله دارن میخورن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
کجای کاری همین رئیسی و دوبریاش باعث قطع شدن همین مبلغ ناچیز شدن،،اینا بخاطر حکومت خودشون هزاران نفرو به گلوله بستن اونوقت انتظار داری بخدا و آخرت اعتقاد داشته باشن،،،اینا قاتل کودک دوازده ساله هستن کجایی کاری
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۳۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خیلیها سهام عدالت ندارند درآمدی ندارند بیمه بیکاری ندارند چرا یارانه مناسبتی معیشتی ماه رمضان کریم را قطع کردید و نپرداختید ؟!!! در دو نوبت قبل همگی از دهکهای یک 1 الی چهار 4 زیر زیر زیر خط فقر شناخته شده بودیم نکنه یهو ثروتمند شدیم خودمون خبر نداریم که یارانه معیشتیمون رو قطعش کردید !!! واقعا برید از خودتون خجالت بکشید حق اناس گردنتان افتاد و امید بسیاری از مومنین روزه دار را نا امید کردید خداوند جل جلاله دید و شنید و ثبت کرد در پرونده هاتون از آه ناله جانسوز بینوایان بترسید که جز خداوند جل جلاله کسی را ندارند . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۲:۲۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
به حول قوه الهی خداوند جل جلاله همه امت واحده رسول الله سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص روز قدس یوم الله الاکبر را توکلت علی الله با حضوری متحدانه تر و منسجمانه تر و باشکوهتر و با عظمتتر و پر شور شعورتر از هر سال و دشمن شکنانتر و مقتدرانه تر و قدرتمندانه تر از هر سال با جسم جان روزه دار ماه رمضان کریم به صحنه میدانهای سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص خواهیم آمد و خردمندانه و بصیرانه برگذارش خواهیم کرد ، انشاءالله که امسال سال فتح پیروزی کامل ملت متحد فلسطین مظلوم سرافراز و آزاد سازی قدس شریف و آزاد سازی سر تا سر فلسطین اشغالی از چنگال ویروس منحوس نکبت سرطانی صهیونیستهای جنایتکاران شکنجه گران مظلوم کشان کودک کشان ضد حقوق بشر بی عدالتان تبعیضگران خبیث شیطان صفتان فراعنه برده داران فاشیستی نژادپرستان غارتگران فاسدین فاسقین باشد . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اینا رو ول کنید
بازم امروز نیروی هوایی قدرتمند ارتش اسرائیل کدوم پایگاه پهپادی و موشکی سپاه رو توی ایلام زد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خدایا شفا همه مریضان بخصوص مسولان و اقتصاد مریض ما را اگر شفا نمیدی یه فکری به حال ما کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
چه مازادی
منم دوز چهارمم 20 روزه گذشته
چرا دوز چهارم رو نمیزنید
من 6/10 دوز سوم رو زدم
الان باید 6/01 دوز چهارمم رو بزنم که اجازه نمیدن
چه مازادی؟
حد اقل به خودمون بفروشید
هر کی دوست داشت بزنه!!
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۴:۵۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
سلام . در مرکز استان چهارمحال برای واکسن برکت باید ثبت نام کرد . باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
آمار این را بدهید که هر شخص فوت شده چند دوز واکسن زده بوده است
آخرین اخبار