پروژه خازن گذاری پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت جنوب رشت با هدف تأمین برق مطمئن و پایدار با ضریب اطمینان بالا به بهره برداری رسید.

مدیر امور نظارت بر تعمیرات پست‌ها و خطوط معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: پروژه خازن گذاری با هدف کاهش بار راکتیو پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت جنوب رشت در سال قبل اجرا شد که امسال به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته حمید بابایی، پروژه نصب بانک خازنی این پست جمعا به ظرفیت ۹.۶ مگاوار (mvar) با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد ریال و با با هدف تأمین برق مطمئن و پایدار با ضریب اطمینان بالا انجام شد.

او در خصوص لزوم اجرای این پروژه می‌گوید: با توجه به پرباری خطوط و ترانسفورماتور و به منظور اصلاح میزان توان راکتیو مصرفی و ضریب توان، ایجاد بانک خازنی در این پست ضرورت داشت.

مدیر امور نظارت بر تعمیرات پست‌ها و خطوط معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: اجرای فوندانسیون، نصب خازن، کابلکشی و نصب تابلوی ۲۰ کیلوولت در اتاق مربوطه جهت کنترل فیدر‌های خازنی از جمله کار‌هایی بود که در اجرای این پروژه انجام شد.

پیمانکار نصب و راه‌اندازی پروژه نیز شرکت حامیان سازه (بخش ساختمانی) و پیمانکار بخش الکتریکی پروژه شرکت احداث نیرو صنعت بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.