انجام بیش از هزار مورد نمونه برداری و آزمون از فرآورده‌های تولیدی در اردبیل

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: تعداد هزار و ۱۶۲ مورد نمونه برداری و آزمون از فرآورده‌های تولیدی در سطح استان انجام شده است.

هاشم علایی گفت: در سال گذشته تعداد هزار و ۱۶۲ مورد نمونه برداری توسط کارشناسان اداره کل و شرکت‌های بازرسی انجام و توسط آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده بخش خصوصی مورد آزمون قرار گرفته است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه هدف از نمونه برداری و آزمون کالا‌های تولیدی، ارزیابی انطباق آن‌ها با ضوابط و مقررات استاندارد‌های ملی است، گفت: در این زمینه میزان تحقق برنامه عملیاتی پیش بینی شده سال گذشته، ۱۰۶ درصد بوده است.

علایی می گوید: عمده تولیداتی که مورد نمونه برداری و آزمون قرار گرفته اند، در زمینه‌های مواد غذایی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، صنایع سلولزی، مصنوعات طلا، مکانیک و فلزشناسی، خودرو و نیروی محرکه، برق و الکترونیک و مهندسی پزشکی بوده است.

او گفت: این تولیدات توسط کارشناسان اداره کل و همچنین آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد آزمون قرار می‌گیرند و نتایج آن در سامانه یکپارچه نظارت بر اجرای استاندارد بارگذاری شده و واحد‌های تولیدی نیز می‌توانند از نتایج نمونه برداری و آزمون فراورده‌های خود اطلاع حاصل نمایند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، تمدید و یا در صورت عدم رعایت ضوابط فنی استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

علایی گفت: در صورت عدم انطباق مشخصات محصولات تولیدی با استاندارد‌های ملی، مطابق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران با واحد‌های متخلف برخورد قانونی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.