فرماندار ماهشهر گفت اولویت دولت قطع نشدن برق خانگی بوده که مستلزم رعایت الگوی مصرف برق از سوی شهروندان است.

فریدون بندری گفت: با توجه به نیاز و وابستگی روزافزون زندگی امروزی ما نسبت به انرژی برق، لازم است تا در مصرف بهینه و توجه به الگوی صحیح استفاده از این امکان مهم، توجه جدی صورت پذیرد.

به گفته او در ماهشهر، سال گذشته توانستیم با تلاش‌های خوبی که از سوی سایر دستگاه‌های ذی ربط و همراهی عموم مردم صورت گرفت، شاهد کمترین نوسانات برقی و کاهش مصرف نسبت به سال‌های قبل از آن بودیم و در سال جدید نیز انتظاری که از سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی داریم این است که اهتمام ویژه‌ای در بحث مدیریت مصرف برق داشته باشند.

بندری می گوید: در حوزه فرهنگ عمومی و مدیریت مصرف برق توسط شهروندان، باید اقدامات مؤثری صورت پذیرد وبا توجه به اهتمام ویژه دولت محترم و اولویت قرار دادن تأمین برق خانگی، انتظاری که از شهروندان عزیز باتوجه به سهم بیش از ۷۵ درصدی وسایل برودتی در مصرف برق، وجود دارد این است که نسبت به استفاده صحیح مطابق با الگوی مصرف استاندارد از وسایل و سیستم‌های سرمایشی همکاری و همراهی ویژه‌ای داشته باشند.

این مقام مسئول گفت: طبق نظر کارشناسان اگر ۲۵ درصد در مصرف برق صرفه جویی و کاهش استفاده از انرژی برق داشته باشیم یا به بیان ساده‌تر اگر از ۴ لامپ روشن در خانه یا محیط اداری، یک لامپ خاموش باشد، ما شاهد قطعی برق یا افزایش بیش از توان شبکه و برق تولیدی نخواهیم بود، ضمن آنکه شهرستان بندرماهشهر یکی از ۳ شهرستان یا قطب تولید و مصرف کننده برق استان خوزستان بوده است.

به گفته او بر همین اساس بحث نظارت و پایش شبکه و میزان مصرف برق دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی اعمال خواهد شد و برنامه ممیزی میزان مصرف برق سیستم‌های این دستگاه‌ها توسط تیم‌های فنی و کارشناس شرکت توزیع برق نیز صورت می‌پذیرد.

برچسب ها: توزیع برق ، برق رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.