حجت‌الاسلام صادقی گفت: مسئولان باید کارگران را تکریم کنند؛ چرا که استقلال کشور وابسته به کار و کارگری و کارگر، ستون فقرات اقتصاد جامعه است.

حجت‌الاسلام صادقی در خطبه‌های نماز جمعه جازموریان ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: در ماه مهمانی خدا، ماه ایجاد و تقویت بسیاری از ملکات اخلاقی، آدمی می‌تواند با نهادینه کردن این ملکات، خود را برای حرکت در این مسیر طی ماه‌های بعد آماده سازد.

 او  با توجه به در پیش بودن روز عید فطر می گوید: امام صادق (ع)  فرمودند: صبح روز عید فطر، منادی ندا می‌دهد به سوی جایزه هایتان بشتابید. در این فرمایش آنچه انسان را به فکر وامی‌دارد ماهیت و حقیقت جایزه ای است که در روز عید فطر به مؤمنان اعطا می شود .

به گفته امام جمعه جازموریان در فرهنگ اسلام، زمانی برای ما عید اعلام شده که انسان ریشه‌های روحی، معنوی و فکری خود را از آفات خفظ و در پاکیزگی و تقویت آن تلاش کند.

او گفت: از اهداف کلان، راهبردی و حیاتی انقلاب اسلامی، تربیت نسل‌ها متناسب و هماهنگ با آموزه‌های اسلام و مکتب تشیع در کنار علوم جدید بوده است و در تمام طول دوران پس از انقلاب، فعالان جبهه انقلاب سعی کرده اند با تربیت و پرورش معلمان و مربیانی متناسب با ویژگی‌های معلم در تعلیم و تربیت اسلامی به رشد و شکوفایی نظام آموزشی که وظیفه بزرگ تربیت و ساخت انسان‌های باکرامت را دارا است، دست پیدا کنند.

حجت‌الاسلام صادقی با گرامیداشت روز کار و کارگر می گوید: رسول خدا (ص) بعد از بوسیدن دست کارگری که بر اثر کار سخت و زبر شده بود، فرمودند: هرگز آتش جهنم به این دست نمی‌رسد و  اینکه پیامبر اکرم (ص)  دست کار گر را بوسیدند،  فقط یک تعارف نیست؛ بلکه یک تعلیم است که می‌خواهند کار و کارگر تجلیل شود.

به گفته او در بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ضمن تاکید فراوان ایشان بر مسئله اقتصاد و معیشت مردم، موضوع کار و کارگری نیز مورد عنایت و توجه ویژه قرار می‌گیرد و در یک کلام، مسئولان و دولتمردان باید کارگران را تکریم کنند؛ چرا که استقلال کشور وابسته به کار و کارگری هست و کارگر ستون فقرات اقتصاد جامعه است.

خطیب جمعه جازموریان می گوید: مظلومیت کارگر ایرانی در این سال‌ها دیده شده است و  به اعتقاد بنده حل مشکلات اقتصادی کشور وابسته به توجه ویژه جامعه کارگری و حمایت واقعی از کارگر است که باید دولت مردان توجه ویژه‌ای کنند.

او  به راهبرد‌های کلان برای خنثی سازی تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: رویکرد‌هایی که جمهوری اسلامی برای خنثی سازی تحریم‌ها مورد استفاده قرار داده است،  یکی مذاکرات حقوقی در قالب‌های مختلف بوده که مهم‌ترین آن‌ها برجام بود که هنوز به نتیجه نرسیده است و  دومین رویکرد توانمند سازی درونی که کار آمدی خود را اثبات کرده و هم چنین فعال سازی حداکثری ظرفیت‌های ملی و بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه و بین‌المللی است که می‌تواند کمک وافری به خنثی سازی تحریم‌ها داشته باشند.

حجت‌الاسلام صادقی با تبریک روز شورا تاکید کرد: شورا برای کسب موفقیت و پیشرفت باید با یکدیگر تفاهم و همدل باشند و هم چنین مناقشات سیاسی، جناحی، انگیزه‌های حزبی، گروهی، شخصی و طایفه گری در این وظیفه مهم نباشد که کارایی شورا را تضعیف می‌کند.

او بر لزوم ساماندهی ضایعاتی ها‌ی جازموریان تاکید کرد و گفت: زیبنده شهر نیست که ورودی و خروجی آن ضایعاتی باشد و  از شورای شهر و شهردار خواهشمندیم نسبت به سامان دهی ضایعاتی‌ها و قرار دادن مکانی مشخص برای آن‌ها اقدام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار