وزارت کشور بحرین ده‌ها شهروند این کشور در منامه و دیگر مناطق را برای تحقیقات به علت مشارکت در مراسم روز قدس احضار کرد.

«یوسف الجمری»، فعال بحرینی در حساب توییتری خود از احضار ده‌ها شهروند این کشور پس از حضور در مراسم روز قدس خبر داد.

به گزارش شبکه اللولوه، جمعی از مردم بحرین دیروز (جمعه) در منطقه القدم در غرب منامه ندای آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین را برای حضور تاثیرگذار در راهپیمایی روز جهانی قدس لبیک گفتند و به سمت خیابان البدیع راهپیمایی کردند.

راهپیمایان بر مقاومت در برابر اشغالگری تاکید کردند و شعار «اسلام پیروز است» و «مرگ بر اسرائیل» سردادند. راهپیمایان عکس مسجدالاقصی را در دست دارند و شعار‌های «قاتلان در بحرین جایی ندارند»، «اسرائیل نابود خواهد شد» و «روح و جانمان فدای مسجدالاقصی» سر می‌دهند. آنان همچنین پلاکارد‌هایی با مضمون «مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا» در دست دارند.

 

بررسی مقاومت ملت بحرین در برابر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

به گزارش شبکه تلویزیونی اللؤلؤة، در چارچوب فعالیت‌های روز جهانی قدس، همایشی مجازی تحت عنوان «بحرین الگوی مقاومت در برابر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج (فارس)» برگزار شد.

در این همایش، محمد الحسنی رئیس «موسسه دانشگاهیان برای فلسطین» بر ضرورت داشتن دیدگاه و رویکردی روشن برای مقابله با عادی سازی تاکید کرد.

الحسنی گفت: باید برای گام‌هایی که بر می‌داریم برنامه داشته باشیم تا روند و گفتمان مقاومت در برابر عادی سازی به نتیجه‌ای عملی برسد.

اسماعیل رضوان، وزیر سابق اوقاف فلسطین هم گفت مقاومت در برابر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیازمند تلاش پیوسته است. باید امت را از خطرات عادی سازی روابط آگاه کنیم.

ابراهیم کمال الدین، دبیرکل جمعیت بحرینی مقاومت در برابر عادی سازی درباره اهداف رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم تلاش می‌کند مانع از وحدت کشور‌های عرب شود. علاوه بر این بی ثباتی منطقه به نفع استعمارگران است.

سعید الشهابی دبیرکل «جنبش آزادگان بحرین» با بیان اینکه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصمیمی یکجانبه است گفت: این اقدام از سوی ملت بحرین پذیرفته نشده است. رژیم بحرین گمان می‌کند با برقراری رابطه با رژیم صهیوینستی برای خود امنیت بوجود می‌آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار