رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: باید برای همه اعضای هیئت علمی فضایی ایجاد کنیم تا آن‌ها بدون دغدغه به تربیت دانشجویان بپردازند.

عزیزالله حبیبی گفت: هر قشری در جامعه دارای توانمندی‌های منحصر به فردی است که برای خدمت رسانی آن‌ها بایستی بسترهای مناسب را فراهم کرد.در حال حاضر کمبود‌ها و کاستی‌ها در جنبه‌های اقتصادی، همه اقشار جامعه را نگران کرده است که البته در تمام اعضای هیئت علمی هم نیز این نگرانی‌ها دیده می‌شود.

رئیس دانشگاه خوارزمی می‌گوید: طبیعتا وظیفه ما در نظام این است که دغدغه و آرامش اعضای هیئت علمی را به امنیت خاطر تبدیل کنیم و فضایی را فراهم کنیم تا اعضای هیئت علمی بدون دغدغه، همه ظرفیت‌های فکری و توان علمی خود را در خدمت حل مسائل و تربیت دانشجویان قرار دهند.

حبیبی گفت: اگر قرار است که در قالب مرجعیت علمی در سطح جهانی نقش ایفا کنیم، باید الزامات و بسترهای لازم در این زمینه فراهم شود که این موارد مربوط به ایجاد بستر‌های آزمایشگاهی و کارگاهی مجهز و به روز است.

رئیس دانشگاه خوارزمی می‌گوید:نوسازی زیرساخت‌های دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های قدیمی دغدغه دیگری است که از نظر مدیریتی با آن مواجه هستیم. باید به ساختمان‌های فرسوده، تاسیسات ناکارآمد و آزمایشگاه‌های قدیمی توجه کرد.

وی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای ارتباطات بین المللی باید در دستور کار دانشگاه‌ها قرار بگیرد؛ چرا که علم مرز نمی‌شناسد و بخشی از ساخت شبکه علمی کارآمد در ایجاد مرجعیت علمی بر عهده ارتباطات، علما و دانشمندان متخصص در سایر دانشگاه‌های جهان است که محدودیت‌هایی در این زمینه داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.