کشت دوم محصولات کشاورزی در منطقه مغان ممنوع شد

مدیر امور منابع آب مغان گفت: به علت تداوم خشکسالی و کمبود آب، کشت دوم محصول در اراضی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری مغان ممنوع است.

اصغر احمدنژاد می‌گوید: به علت محدودیت منابع آبی و تداوم خشکسالی در منطقه و به منظور جلوگیری از تنش آبی محصولات کشت شده، به استناد بند ۱ صورتجلسه مشترک شورای حفاظت از منابع، مجاری و تاسیسات آبی مغان و کارگروه آب، خاک، کشاورزی و منابع طبیعی مغان هر گونه کشت دوم در سال زراعی جاری ممنوع است.

مدیر امور منابع آب مغان گفت: با توجه به کاهش شدید بارندگی و افزایش دما و وقوع خشکسالی و در نتیجه کاهش آب ورودی و حجم ذخیره سد‌های مخزنی در حوضه آبریز رودخانه ارس، کشاورزان منطقه مغان ضمن صرفه جویی بیشتر در مصرف آب و جلوگیری از هدررفت آب در شبکه آبیاری و زهکشی، از انجام کشت دوم محصول بدون اخذ مجوز لازم از مجاری قانونی پرهیز کنند.

احمدنژاد می‌گوید: کاهش شدید بارش در سال آبی جاری و حادث شدن خشکسالی در منطقه و کاهش رواناب به خصوص کاهش حجم آب ورودی به سدها، موجب بروز خشکسالی در منطقه شده و تامین آب آشامیدنی، زیست محیطی، صنعت، کشاورزی و خدمات به دغدغه اصلی مسئولان استان اردبیل تبدیل شده است.

او آبیاری شبانه، کاهش ساعات آبیاری و نوبت‌بندی کانال‌های آبیاری را از جمله راهکار‌های مدیریت آب در منطقه مغان در شرایط کم آبی امسال ذکر کرد و از کشاورزان خواست تا به جای آبیاری غرقابی، از آبیاری مدرن و قطره‌ای استفاده کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.