فیس بوک در آلمان تحت نظارت شدید قرار گرفت

آلمان شرکت فناوری «متا» که فیس‌بوک، واتس‌آپ و اینستاگرام را تحت مالکیت دارد، برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی تحت نظارت شدید قرار داد.

دفتر کارتل فدرال آلمان که نظارت بر شرکت «متا» را به عهده دارد، با اشاره به اهمیت این شرکت و پایگاه گسترده کاربری آن اعلام کرد که این شرکت را تحت نظارت پیشرفته قرار داده است.

به گزارش رویترز، «آندریاس مونت» رئیس دفتر ضد انحصار آلمان گفت: «اکوسیستم دیجیتالی ایجاد شده توسط متا پایگاه کاربری گسترده‌ای دارد و این شرکت را به یک بازیگر کلیدی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌کند.» غول‌های فناوری به دلیل موقعیت مسلط و شیوه‌های مالیاتی خود در سراسر جهان تحت نظارت فزاینده‌ای قرار می‌گیرند.

بر این اساس، متا (فیس‌بوک سابق) در آلمان تحت نظارت و کنترل ویژه‌ای قرار خواهد گرفت. به عقیده کارشناسان حوزه فناوری، این شبکه اجتماعی پرطرفدار که چند وقتی است تغییر نام داده، برای رقابت در بازار‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

شرکت متا در واکنش به این تصمیم برلین اعلام کرد: «در حالی که ما با استدلال مقامات آلمانی مخالفیم، تمرکز ما بر ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربران در آلمان با رعایت تمام قوانین و مقررات این کشور است.»

بیش از ۳.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان از خدمات متا استفاده می‌کنند. متا به دلیل پایگاه کاربری بزرگ خود و داده‌های کاربری در دسترس برای شرکت‌ها، پیشرو ارائه دهنده  تبلیغات رسانه‌های اجتماعی است که منبع درآمد انحصاری این شرکت محسوب می‌شود.

قانون جدید برلین، رگولاتور آلمانی را قادر می‌سازد تا زودتر و مؤثرتر در برابر اقدامات شرکت‌های بزرگ دیجیتال مداخله کند. تصمیمات تقریبا مشابهی نیز درباره فعالیت گوگل، آمازون و اپل اتخاذ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار