معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از مراجعه بالغ بر ۸۳۰۰ وسائل نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی استان در فروردین ماه سال جاری خبر داد.

فروغ فاریابی  با اعلام فعالیت ۷ مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در سطح استان شامل دو مرکز در شهرستان ارومیه و پنج مرکز دیگر در هر یک از شهرستان‌های سلماس، مهاباد، خوی، میاندوآب و بوکان گفت: طبق آمار در فروردین ماه سال جاری بالغ بر ۸۳۰۰ وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین به این مراکز مراجعه کردند که از این تعداد ۷۵۴۱ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین از تست‌های مربوطه قبول و ۷۶۳ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین رد شدند.

او می گوید: بیشترین پذیرش وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین جهت معاینه فنی به ترتیب در شهرستان‌های ارومیه، خوی و مهاباد انجام گرفته است.

فاریابی گفت: در این مراکز انواع آزمایشات همچون آزمایش میزان آلایندگی، میزان صدا، تست سرعت، تست ترمز‌ها، نور چراغ‌ها، باک غیر استاندارد، آج لاستیک و سایر آزمایش‌های فنی مشابه از وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین گرفته می‌شود بطوریکه عمده‌ترین دلایل ردی معاینه فنی این قبیل خودرو‌ها در مراکز معاینه فنی تست ترمز، آزمون ظاهری و آلودگی بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: عمده وسائل نقلیه سنگین و نیمه سنگین که به مراکز معاینه فنی مراجعه نموده اند شامل: وانت بار، کامیون، اتوبوس، کامیونت، کامیون کشنده و مینی بوس بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.