فرماندار ویژه جهرم گفت: رصد بازار باید به گونه ای باشد که نظارت کافی بر فرایند عرضه کالاهای اساسی وجود داشته باشد.

مهدی شفیعیان فرماندار جهرم با اشاره به اینکه ورود شخص رئیس جمهور بر روند اجرای طرح تنظیم بازار بیانگر اهمیت این موضوع است، گفت: تامین به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، قیمت گذاری کالاها و نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی از مهمترین وظایف ستاد تنظیم بازار است.

او هدف از برگزاری این نشست را بررسی وضعیت بازار و برنامه ریزی تأمین و توزیع اقلام اساسی، اتخاذ تدابیر و کنترل بازار دانست و گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات به شکل مطلوب برای تحقق این مهم به بهترین شکل بهره گیری کرد.

شفیعیان با اشاره به اینکه با افرادی که با احتکار و انبار کردن کالاهای اساسی قصد سودجویی و برهم زدن امنیت بازار و آرامش جامعه را دارند باید برخورد جدی شود گفت: سرعت عمل در صدور و اجرای احکام  باید در دستور کار نهادهای متولی باشد.

فرماندار ویژه جهرم گفت: با اقدامات بازدارنده از بروز تخلفات ممانعت می شود تا همه بدانند تخلف همراه با هزینه است.

او گفت: دستگاه‌های نظارتی در صورت مشاهده نبود درج قیمت، گران فروشی و  نبود عرضه بر اساس ظرفیت قانونی با این گونه افراد متخلف که سبد مصرفی خانوارها را نشانه گرفته اند برخورد کنند.

شفیعیان نصب برچسب قیمت در تمامی واحدهای صنفی و ارائه فاکتور از ضروریات اصناف دانست که باید به طور دقیق از سوی بازرسان صمت و اتاق اصناف مورد بررسی قرار گیرد.

او گفت: نتایج مانور نظارتی در سطح شهرستان به قید فوریت در جلسه تنظیم بازار بررسی و مشکلات و موانع موجود در مسیر توزیع کالاهای اساسی احصاء شود تا مردم با آرامش خاطر بیشتر مایحتاج اساسی خود را تامین و کمترین تخلف از سوی عرضه کنندگان انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار