روسیه چندین شرکت اروپایی را تحریم کرد

در راستای مقابله با اقدامات غرب، روسیه ۳۱ شرکت انرژی اروپایی را به فهرست تحریم خود افزود.

روسیه ۳۱ شرکت انرژی از جمله شرکت‌های سابق وابسته به «گازپروم» در اتحادیه اروپا را تحریم کرد.

خبرگزاری تاس روسیه در گزارشی با بیان آن‌که ۳۱ شرکت انرژی اروپایی امروز به فهرست تحریم روسیه اضافه شدند.

براساس تحریم‌های روسیه مقامات، اشخاص حقوقی و شهروندان روسیه قادر به انجام معاملات با نهاد‌ها و سازمان‌های تحریم شده، انجام تعهدات در قبال آن‌ها تحت تراکنش‌ها و انجام معاملات مالی به نفع خود نخواهند بود.

دولت روسیه امروز (چهارشنبه) فهرستی از اشخاص حقوقی که مشمول تحریم‌ها می‌شوند را تأیید کرده است.

این فهرست شامل ۳۱ شرکت از «آلمان، فرانسه و سایر کشور‌های اروپایی و همچنین از آمریکا و سنگاپور» است. در این فهرست به طور خاص نام زیرمجموعه‌های اروپاییِ سابق شرکت گازپروم، تاجران و اپراتور‌های تأسیسات ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز است.

قطعنامه مربوطه هیئت وزیران روز چهارشنبه در پرتال رسمی اطلاعات حقوقی منتشر شد. این قطعنامه، وزارت دارایی روسیه را مسئول ارسال پیشنهادات به کابینه وزیران درباره ایجاد تغییرات در فهرست و همچنین اعطای مجوز‌های موقت برای برخی معاملات خاص با افراد تحت تحریم می‌داند.

همچنین تحریم‌های امروز از تاریخ انتشار رسمی آن لازم الاجرا می‌شود.

در حال حاضر ۷۷ روز از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و کشور‌های غربی و در رأس آن‌ها آمریکا تحریم‌های متفاوتی علیه روسیه به کار گرفته‌اند تا به این کشور فشار آورند و مسکو هم در اقداماتی متقابل تحریم‌هایی علیه این کشور‌ها اعمال کرده است.

به طور مثال، هفته جاری کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کشور‌های عضو گروه ۷ تصمیم به پایان دادن واردات نفت از روسیه گرفته و واشنگتن نیز تحریم‌های جدیدی علیه روسیه معرفی کرده است که مشاوره‌های مدیریتی و خدمات حسابداری و رسانه‌هایی را که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط دولت روسیه تأمین مالی و حمایت می‌شوند، هدف قرار می‌دهد.

کنترل صادرات تجهیزات و ماشین آلاتی مانند بولدوزر و تحریم ۸ مقام اجرایی اسبربانک و ۲۷ مقام گازپروم بانک روسیه از جمله تحریم‌های جدید آمریکا بود.

از طرفی شرکت انرژی گازپروم روسیه به تازگی به لهستان و بلغارستان اعلام کرد که از روز چهارشنبه (۷ اردیبهشت) عرضه گاز به این کشور‌ها متوقف خواهد شد، زیرا این کشور‌ها با تقاضای روسیه برای پرداخت هزینه واردات انرژی به روبل موافقت نکردند.

توقف صادرات گاز به کشور‌های اروپایی، اقدام متقابل مسکو در خنثی‌سازی تحریم‌های همه‌جانبه غرب علیه روسیه است که به علت تشدید درگیری‌ها در اوکراین بر بخش‌های انرژی و مالی این کشور اعمال شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار