اروپا مهاجرین افغانستانی را از خانه های دولتی بیرون کردند تا آوارگان اوکراینی را جابجا کنند.

 

پس از آغاز جنگ اکراین، شماری از پناهجویان این کشور که در کشورهای اروپایی پناهنده شدند از آنان استقبال گرم صورت گرفته است.

 استفاده رایگان از وسایل حمل و نقل، ایجاد فرصت های کاری و ده ها سهولت دیگر از سوی کشور های میزبان در اختیار پناهجویان اکراین قرار داده شده اند.

اما در همین کشور ها، همزمان با ورود پناهجویان اوکراینی، مهاجرین افغانستانی را از خانه های دولتی بیرون کردند تا آوارگان اوکراینی را جابجا میکنند.

یک تن از پناهجویان افغانستانی مقیم آلمان گفت: زمانی که در این کشور آمدیم جای زندگی ما از امکانات بهتری برخوردار بود اما با ورود آوارگان اکراینی، به ما دستور داده شد تا ساختمان های دولتی را ترک کنیم، بعد از آن ما را به جاهای انتقال دادند که امکانات چندان خوبی ندارد.

در اوایل سقوط حکومت افغانستان، آلمان قول بیرون کردن بیش از ۲۸ هزار نفر افغانستانی را داد که از این میان، تنها ۸ هزار نفر موفق شدند به آلمان برسند اما حالا چند هزار نفر دیگر در انتظار مهاجرت به آلمان هستند، کاری که شهروندان آلمان نیز از آن انتقاد میکنند.

یک تن از شهروندان آلمان در تظاهراتی که به حمایت از مهاجرین راه اندازی شده بود گفت: برای دولت شرم آور است که آدم ها را در خطر رها کرده است.

همچنان اکسل اشتایر، مسئول مؤسسه میشن لایف لاین گفت: من اینطور تصور میکنم که دولت آلمان تمایلی به خارج کردن همکاران افغانستانی خود و انتقال آنان به آلمان را ندارد. 

شماری از شهروندان افغانستان که سالها در افغانستان با نیروهای خارجی کار کرده بودند میگویند از ۸ ماه به اینسو در پاکستان در بی سرنوشتی بسر می‌برند و پشت درب کمیساریای سازمان ملل، بدون شنیدن هیچگونه پاسخی انتظار میکشند.

به گفته شهروندان افغانستان، کشورهای اروپایی، نه تنها افغانستانی را فراموش کرده، بلکه برای ورود آنان در چند روز اخیر، محدودیت های سختگیرانه ای نیز وضع کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار