نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس:

اجرای موفق قانون حمایت از خانواده در گرو همراهی مردم است

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای موفق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تا اندازه زیادی به همراهی و همدلی مردم بستگی دارد، البته باید در این زمینه اقناع سازی صورت گیرد.

حسن همتی با بیان اینکه تصویب این قانون در مجلس روزنه امیدی برای کنترل کاهش موالید است، گفت: البته تنها در صورتی به اهداف مورد نظر دست پیدا می‌کنیم، که این قانون درست اجرا شده، همچنین دولت و مردم با یکدیگر همکاری داشته باشند.

همتی توازن در جمعیت کشورمان را متضمن منافع ملی دانست و گفت: قانونی شدن طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده یک برگ زرینی است، که برای مجلس یازدهم به ثبت رسید و امیدوار هستیم، موانع پیش رو یکی پس از دیگری با همکاری مردم از پیش رو برداشته شود.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه در دهه ۶۰ تا ۷۰ با شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» خانواده‌ها به این رویه عادت کردند، گفت: بنابراین لازم است که نسبت به تغییر سبک زندگی و تحول در عادات اهتمام شود که این مهم در گروی انجام کار فرهنگی است.

همتی می گوید: سیاست‌هایی که در دهه ۶۰ تا ۷۰ اجرا شد به مرور کشورمان را در به کاهش نرخ باروری مبتلا کرد، که برای تغییر رویه لازم است، آحاد جامعه اعم از قشر فرهنگی، فعالان عرصه بهداشت و درمان، اصحاب رسانه پای کار باشند.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه جمعیت یکی از عناصر قدرت در هر زمانی است، گفت: بدون شک یکی از مهم‌ترین اهرم‌ها برای حفظ تمدن در جهان جمعیت است، که متفکران دینی، اجتماعی و سیاسی بر این موضوع صحه می‌گذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.