نقش آفرینی همیاران پلیس اثرگذار است

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت:استفاده از همیاران پلیس تاثیرات مناسبی در کاهش تصادفات داشته و نقش آفرینی آنان در فرهنگ ترافیک و راهنمایی و رانندگی، نقشی بی بدیل و اثرگذار است.

سرگرد محمدصادقی در طرح آماده باش تابستانه همیاران پلیس، همت پلیس و اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام برگزارشد، گفت:طرح همیاران پلیس از سال ۸۴ با همکاری سازمان آموزش و پرورش در کشور به اجرا درآمد و یکی از طرح‌های موفق و اثرگذار بوده است.

او می گوید: این طرح، با دو هدف مهم نهادینه سازی فرهنگ صحیح ترافیک و کاهش تصادفات منجر به مرگ و جرح اجرایی شده است و در این مدت توانسته اثرگذاری خود را در زمینه کاهش تصادفات به اثبات برساند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: در واقع پلیس، از سال ۸۴ به این نتیجه رسید که برای کاهش تصادفات باید از ظرفیت‌های اجتماعی بهره ببرد و استفاده از ابزار‌های قهری و برخورد‌های سلبی به تنهایی نمی‌تواند زمینه کاهش تصادفات را فراهم کند.

به گفته سرگرد صادقی مطالعات نشان می‌دهد کودکان و همیاران پلیس از عناصر تاثیرگذار در فرهنگ سازی و کاهش تصادفات هستند و از سال ۸۴ تاکنون بخش عظیمی از کاهش این مرگ و میرها، مرهون زحمات و تلاش‌های همیاران پلیس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.