سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان گفت: تعداد روز های آلوده در دو ماهه اول سال جاری در استان نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است.

خیرالله مرادی گفت:در دو ماهه اول سال جاری پنج روز هوای خطرناک در استان وجود داشته که این آمار بیش از دو برابر کل روز های با وضعیت خطرناک در سال گذشته بوده است.

سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان گفت:  تغییر اقلیم در وضعیت کشور‌های همسایه همچون عراق، اردن، سوریه، عربستان و حتی برخی کشور‌های آفریقایی را دچار خشکیدگی کرده و این از مهمترین عوامل وجود ریز گرد‌ها در استان و کشور است.

او می گوید:مشکلات محیط زیست به کندی و در طول سال‌های متمادی به وجود می‌آید و رفع این معضلات نیز بسیار زمان بر و پرهزینه است.

مرادی  گفت: رفع این مشکلات در تئوری قابل حل، ولی در عمل نیاز به صرف هزینه زیاد و زمان طولانی دارد و روابط بین الملل و کنوانسیون‌های مربوطه را طلبیده و به عملکرد کشور‌هایی که تولید عوامل گاز‌های گلخانه‌ای دارند بستگی دارد.

سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان گفت: در حال حاضر مهمترین راه حل، آگاه سازی مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با این ریزگرد‌ها و تجهیز ارگان‌های متولی به امکانات مورد نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.