اختصاص بیش از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار به ۲ سد شهرستان میانه

 فرماندار ویژه شهرستان میانه از اختصاص هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سد‌های گرمی چای و شهریار در این شهرستان طی امسال خبر داد.

آقای سعادتی در نشستی با مسئولین شهرستان میانه با اشاره به رکود ۱۵ ساله در تکمیل و بهره برداری از سد‌های شهریار و گرمی چای گفت: شرکت پیمانکار جهت تکمیل سد گرمی چای، مستقر شده و آغاز به کار کرده و طبق برآورد‌ها تا ۲ سال آینده با تکمیل سد و تامین آب شرب با کیفیت از آن، مشکل ۲۵ ساله آب شرب میانه حل خواهد شد.

 علت تاخیر در تکمیل این پروژه‌ها  عدم اختصاص اعتبار کافی و تزریق قطره چکانی اعتبار در سال‌های گذشته برای خارج نشدن این پروژه‌ها از ردیف بودجه است.

با اختصاص اعتبار جدید باید اجرا و تکمیل این پروژه‌ها در اولویت قرار گیرد.

 برای حفاظت از آب موجود باید از توسعه بی رویه باغ‌ها و تبدیل زمین‌های کشاورزی به خانه باغ‌های غیرقانونی جلوگیری شود.

 اگر روند کنونی مصرف آب همچنان تداوم داشته باشد، شهر میانه با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به طور حتم با خطر خشکسالی مواجه می‌شود و همین آب موجود با سختی بالا را نیز نخواهیم یافت.

 درگذشته آب به‌عنوان یک ماده حیاتی به‌صورت بی‌رویه در منطقه مصرف شده و باغداری، کشاورزی و احداث خانه باغ‌ها نیز توسعه یافته، اما در حال حاضر به واسطه کم‌آبی، توسعه کشاورزی بیش از این در شهرستان منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی با اشاره به قانون ممانعت از احداث خانه باغ و توسعه باغات گفت: این قانون به ادارات جهادکشاورزی، منابع طبیعی و امور آب به طور رسمی اجازه داده تا برخورد‌های قانونی لازم را اعمال کنند.

برچسب ها: کمبود آب ، احداث سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.