خاطرات ۴ هزار و ۱۲۰ نفر از ایثارگران و خانواده شهدای استان همدان ثبت و ضبط می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان گفت: خاطرات چهار هزار و ۱۲۰ نفر از اعضای خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان شامل مادران، همسر، فرزندان و همراهان شهدا، جانبازان و آزادگان تا پایان امسال ثبت و ضبط می‌شود.

مجید صفدریان افزود: امروز که نسل جوان نیازمند فرهنگ و معارف شهدا و ایثارگران است باید این ناگفته‌ها جمع آوری، ثبت و در زمان حال و آینده به بهترین نحو برای همگان تبیین و تشریح شود.

او گفت: وصیت نامه شهدا استان که در ۲۱ جلد آماده شده تاکنون تنها ۷ جلد از آن به چاپ رسیده که برای انتشار مابقی این وصیت نامه‌ها همت ادارات استان را می‌طلبد.

استان همدان بیش از هشت هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

این کتاب‌ها شامل اصل وصیت نامه و دست خط شهدا، زندگینامه، محل شهادت و اسناد شناسنامه‌ای و هویتی شهدای استان است که با هدف ثبت رشادت ها، جانفشانی و ارزش‌های والای شهدا، ایثارگران و رزمندگام اسلام در دوران دفاع مقدس مستندنگاری و ثبت می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مقدمات تولید و مطالعه ۲ سریال مربوط به شهدای استان همدان نیز با هماهنگی صدا و سیمای و نهاد‌های فرهنگی متولی برای سال جاری انجام شده و همچنین ساخت چندین مستند در حوزه ایثار اجتماعی، نماهنگ و شهدای مدافع حرم و سلامت نیز در دستور کار قرار دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار