استان مرکزی با بزرگترین کارخانه تولید آرد کامل کشور سرآمد ۳ استان تولیدکننده آرد کامل است.

تنها ۳ کارخانه در کشور در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و استان مرکزی آرد کامل که سرشار از فیبر، پروتئین و ویتامین‌های گروه "ب" هست را تولید می‌کنند و استان مرکزی سرآمد این استانهاست.

فعالیت بزرگترین کارخانه تولید آرد کامل کشور در شهرستان آشتیان از توابع استان مرکزی حفظ امنیت غذایی، صرفه جویی ارزی و اشتغالزایی برای کشور دارد.

بهمنی، مدیر عامل کارخانه تحت گفت: از سال ۹۸ با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومانی کارخانه ساخته شد و با فناوری بومی و تلاش مهندسان ایرانی توانستیم از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

او می گوید: برای تولید آرد کامل نیاز به آسیاب‌های نوین بود که با مهندسی معکوس آن را نیز ساختیم و در خط تولید کارخانه به کار گرفتیم.

بهمنی گفت: در ساخت سیلو‌ها از فناوری‌های نوین بهره بردیم و هم اینک آن‌ها می‌توانند گندم را تا سه سال بدون استفاده از مواد شیمیایی و افزودنی‌ها حفظ نمایند.

آشتیانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آشتیان می گوید: این کارخانه توانمندی تولید سالانه ۳۶ هزار تن آرد کامل گندم، جو و جو دوسر را دارد و در حال حاضر ۱۰۰ جوان جویای کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این کارخانه مشغول به کارند.

آشتیانی گفت: تا پیش از احداث سیلو‌های ذخیره سازی گندم در خرید این محصول از کشاورزان مشکلاتی داشتیم که با احداث آن برطرف شد و تولیدات این کارخانه به استان‌های تهران، اصفهان، یزد، ایلام ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
توی کرمان هر چه قدر دنبال آرد سبوسدار یا همان آرد کامل میگردیم پیدا نمیشود.
آخرین اخبار