معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان از هدررفت ۱۷ درصدی منابع آب آشامیدنی استان خبر داد.

داوود احمدی نصرآبادی گفت: ۱۲ هزار کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال وظیفه هدایت آب از چاه‌های آب آشامیدنی به منازل شهروندان و روستانشینان را برعهده دارد که ۲ هزار۵۰۰ کیلومتر از این مسیر فرسوده و نیازمند بازسازی و مرمت است.

او گفت: این۲ هزار۵۰۰ کیلومتر لوله‌های فرسوده ۱۷ درصد آب آشامیدنی را به هدر می‌دهد که این رقم در متوسط جهانی ۹ تا ۱۲ درصد است.

به گفته احمدی نصرآبادی برای نوسازی این شبکه فرسوده ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او گفت: برای مرمت و بهسازی خطوط انتقال در مناطق شهری حدود ۱۵ میلیارد ریال به ازای یک کیلومتر خط انتقال اعتبار نیاز است که در مجموع برای هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه انتقال فرسوده شهری رقمی معادل ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده، اما رقم تخصیص داده شده در این خصوص پارسال  بسیار اندک و معادل ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

احمدی نصرآبادی گفت: حدود هزار و ۴۰۰ کیلومتر خطوط انتقال فرسوده روستایی وجود دارد که برای اصلاح آن به ازای هر کیلومتر ۶ میلیارد ریال اعتبار می‌خواهیم که ردیف بودجه مناسبی تحت عنوان اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع و خدمات انتقال آب در نظر گرفته شد و گلستان در این زمینه در جایگاه خوبی قرار دارد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان می‌گوید: در مجموعه ۱۳۰ حلقه آب آشامیدنی وظیفه تامین ۹۶ درصد آب آشامیدنی مورد نیاز گلستانی‌ها را بر عهده دارند و چهار درصد باقیمانده هم از محل رواناب‌های رود‌های النگدره ناهارخوران و چشمه آق سو در شرق استان تامین می‌شود.

منبع: صدا و سیما 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.