سومین حرم اهل بیت (ع) مرکز ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع)

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: حرم مطهر شاهچراغ (ع) به عنوان یک مرکز ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت این آمادگی را دارد که با یکصد هزار عنوان کتاب ثبت شده در خدمت نهاد کتابخانه‌های عمومی و تمامی اهالی علم، استادان، دانش آموزان و دانشجویان باشد.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس حرم مطهر شاهچراغ (ع) در آیین اختتامیه ملی یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: در انواع کار‌های فرهنگی هیچ کاری ارزش کار کتابخوانی بویژه پیرامون اهل بیت عصمت و طهارت را ندارد. چرا که وقتی نام کتاب در میان باشد از ده‌ها جهت کار ارزشمند و قابل تقدیر است.

او گفت: هر تمدنی که در دنیا شکل گرفته بر مبنای کتاب و هر تمدنی که سقوط کرده است دلیل اصلی آن فاصله گرفتن از کتاب و کتابخوانی بوده است.

حجت الاسلام کلانتری گفت: معجزه جاودانه و ابدی پیامبر (ص) کتاب بوده است و این کتاب است که دست بشر را می‌گیرد و از گرداب جهل و نادانی و انحطاط نجات می‌دهد.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: روحیه تحقیق، مطالعه و روز به روز پیشرفت کردن در مدارج علم و آگاهی است، یکی از کار‌های فرهنگی اصیل، ارزشمند و ماندگار اینست که در حوزه کتاب و کتابخوانی تلاش شود.

حجت الاسلام کلانتری گفت: امروز که جنگ رسانه هاست بی نظیرترین شکل انقلاب اسلامی در جریان است و دشمنان از یک کاه کوه می‌سازند و قله‌های عظیم پیشرفت را در نگاه مردم کوچک می‌سازند. این در حالیست که رسانه کتاب وقتی وارد میدان می‌شود می‌تواند سرنوشت انسان را متحول کند.

او گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری جهاد تبیین هم عینی است و هم فوری که این فریضه به معنای واجب عینی بودن برای همه ما است.

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) گفت: یکی از عرصه‌های ارزشمند و اصیل موضوع جهاد تبیین است و این رسالتی است که این جشنواره بر عهده گرفته است.

حجت الاسلام کلانتری گفت: وقتی به زندگی اهل بیت عصمت و طهارت نگاه می‌کنیم در هیچ دین، مکتب و آیینی نداریم که رهبران معصوم آن‌ها به علم، دانش و مطالعه تأکید مکرر داشته باشند و این از افتخارات مکتب اهل بیت (ع) است و اینگونه جشنواره‌ها این افتخار را روز به روز بالاتر می‌برند و این مدال بزرگ را بر سینه جوانان میزنند.

او همچنین با بیان اینکه انقلاب اسلامی هزاران میوه دارد و این اقدام یکی از میوه‌های آن می‌باشد، یادآور شد: باتوجه به گستردگی شبکه‌های عظیم کتابخانه‌ها در سراسر کشور اگر هر بخشی وظیفه خود را به درستی انجام دهد در راستای جهاد تبیین گام‌های بزرگی بر خواهیم داشت.

حجت الاسلام کلانتری گفت: حرم مطهر شاهچراغ (ع) به عنوان یک مرکز ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت این آمادگی را دارد که با یکصد هزار عنوان کتاب ثبت شده در خدمت نهاد کتابخانه‌های عمومی و تمامی اهالی علم، استادان، دانش آموزان و دانشجویان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار