پرداخت ۹۰ درصد از هزینه های درمان ناباروری از سوی بیمه سلامت

سرپرست بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری از پرداخت ۹۰ درصد از هزینه‌های درمان ناباروری در استان خبر داد.

آقای اصغرزاده گفت: از اقدامات بسیار ارزنده دولت سیزدهم با توجه به سیاست‌های جمعیتی و تأکید مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت و جوانی، هزینه‌های درمان ناباروری است که در تعهد بیمه‌ها قرار گرفت و سازمان بیمه سلامت ایران متولی پرداخت هزینه درمان ناباروری سازمان‌های بیمه گر پایه شد.

خدمات درمان ناباروری در مراکز طرف قرارداد در تعهد این سازمان قرار گرفت و در صورتی که بیمه شده به مراکز غیرطرف قرارداد مراجعه کند پس از ارائه مدارک، هزینه درمان ناباروری بر اساس تعرفه مصوب هیئت وزیران در بخش عمومی غیردولتی پرداخت خواهد شد.


بیشتر بخوانید

سازمان غذا و دارو ۹۶ درصد هزینه‌های تأمین داروی بیماران خاص را بر عهده دارد/آمار نگران کننده ناباروری در چهارمحال و بختیاری


۹۰ درصد از خدمات نازایی و ناباروری اعم از دارو، خدمات پاراکلینک، IVF و سایر خدمات مرتبط با ناباروی در بخش دولتی و در بخش عمومی غیر دولتی و خصوصی بر اساس تعرفه‌های مصوب توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

زوجین نابارور تا سن ۴۹ سالگی می‌توانند از خدمات نازایی و ناباروی سازمان بیمه سلامت ایران تا سه دوره با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصدی استفاده کنند.

زوجینی که در سال ۱۴۰۰ هزینه درمانی نازایی متحمل شده باشند، با ارائه مدارک خود به اداره کل بیمه سلامت استان، این هزینه‌ها را دریافت نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.