رییس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: درحالی‌که ۱۹ فروردین امسال، آمار واکسیناسیون در استان از ۶ میلیون دُز گذشته بود، طی هفت هفته اخیر، ۱۰۰ هزار دُز دیگر تزریق شد تا این رقم از ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دُز فراتر برود.

دکتر علی افشانی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته حدود یک‌هزار دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شد و با انجام این تعداد تزریق، کل واکسن‌های تزریق شده در استان به ۶ میلیون و ۱۰۴ هزار دُز رسید.

دکتر افشانی می گوید: با توجه به این آمار، روزانه به طور متوسط نزدیک به هزار و ۹۰۰ دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده است.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: از کل واکسیناسیون صورت گرفته در استان، ۲ میلیون و ۶۵۸ هزار دُز مربوط به نوبت اول بوده است.

دکتر افشانی گفت: البته تاکنون علاوه بر ۲ میلیون و ۳۷۵ هزار دُز دوم و حدود یک میلیون و ۶۸ هزار دُز سوم نیز در آذربایجان غربی تزریق شده است.

او می گوید: تزریق دُز چهارم هم از هفته‌های گذشته در آذربایجان غربی آغاز شده و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر آن را دریافت کرده اند.

دکتر افشانی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، همه افراد بالای ۵ سال در استان می‌توانند نوبت‌های اول و دوم واکسن و افراد بالای ۱۸ سال هم نوبت سوم واکسن را به شرط گذشت سه ماه از نوبت دوم تزریق کنند.

او می گوید: همچنان صد‌ها هزار نفر از مردم استان، نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند که امیدواریم این تعداد هم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.