معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: پروژه احیا و مرمت بازار تاریخی اردبیل با تخصیص ۱۶ میلیارد ریال اعتبار عملیاتی می‌شود.

فردین عینی گفت: ابهاماتی برای اهالی بازار تاریخی اردبیل درمورد پروژه مرمت و احیا این بازار تاریخی وجود دارد که لازم است با ارائه توضیحاتی در این خصوص روشنگری ایجاد شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: یکی از دغدغه‌های اهالی بازار تاریخی اردبیل عدم شروع عملیات اجرایی پروژه مرمت و احیا این بازار است که در این مورد با توجه به تخصیص نیافتن اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی از محل بازآفرینی شهری تاخیر در شروع عملیات اجرایی اتفاق افتاده است.

عینی می‌گوید: چهار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز از محل تخصیص زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی تامین خواهد شد که در این مورد تفاهمنامه بین اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل و اداره کل راه و شهرسازی منعقد شده است و در مرحله معرفی زمین قرار دارد که ما هم پیگیر این موضوع هستیم و به محض معرفی زمین به دنبال فروش و تامین اعتبار خواهیم بود.

او گفت: دغدغه دیگر اهالی درخصوص طرح توسعه بازار تاریخی است که در این مورد با توجه به اینکه تنها عرصه بازار تاریخی بر عهده اداره کل میراث‌فرهنگی قرار دارد و، چون زمین مورد نظر در عرصه بازار نیست شهرداری به عنوان مجری پروژه تعیین شده و پس از تصویب طرح در شورای فنی توسط این نهاد اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.