مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت:۸۰ درصد مراکز اقامتی برای اسکان مسافران و گردشگران ورودی به استان در تعطیلات نیمه خرداد رزرو شده است.

یعقوب گویلیان گفت:  با توجه به استقبال گرم هم‌وطنان و گردشگران برای سفر و اقامت در این استان ۸۰ درصد ظرفیت پذیرش مراکز اقامتی تکمیل شده که شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقامتگاه‌های سنتی و خانه‌مسافر‌های دارای مجوز هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: هم‌اکنون ظرفیت واحد‌های اقامتی شهر‌های گردشگرپذیر سنندج، مریوان، سروآباد (هورامان) و کامیاران (پالنگان) تکمیل شده است.

به گفته او در همین راستا شهر‌های سقز، سروآباد، قروه و بیجار به‌عنوان شهر‌های مکمل انتخاب شده‌اند و مسافران و گردشگران می‌توانند در این شهر‌ها اقامت داشته باشند.

گویلیان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پس از مراکز اقامتی دارای مجوز استان، سالن‌های ورزشی، مهمان‌سرا‌های ادارات، خوابگاه‌های آموزش و پرورش و ... برای اسکان مسافران وگردشگران پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: بازدید‌های نظارتی ویژه توسط کارشناسان این مجموعه بر نحوه ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری استان اعم از مراکز اقامتی، واحد‌های پذیرایی و مجتمع‌های بین‌راهی آغاز شده و تا پایان تعطیلات پیش‌رو به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.