نماینده مسیحیان آشوری کلدانی در مجلس شورای اسلامی:

مکتب امام راحل، مکتب عدالت خواهی وعقلانیت است

نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: مکتب امام خمینی (ره) مکتب عدالت خواهی و عقلانیت بوده و اثرگذاری این مکتب والا همچنان ادامه دارد.

«شارلی انویه تکیه» گفت: بی شک استمرار حرکت در مسیر اندیشه‌های امام راحل وسلوک در راه ولایت، ما را در برداشتن گام دوم انقلاب موفق‌تر وسعادتمندتر خواهد کرد.

او می گوید: عناصر مهم عدالت خواهی و عقلانیت، انقلاب را به بلوغ ۴۴ سالگی خود رساند و امروز نیز در سایه هدایت‌های مقام معظم رهبری، تفکر الهی امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی زنده است و میراث ماندگار او، پرچم هویت انقلابی و قدرت جمهوری اسلامی ایران را در جهان به اهتزاز درآورده است.  

او گفت: عزت و اعتلای ایران سرافراز در گرو پیمودن راه انقلاب است و امروز  مردم و مسوولان باید به خط امام و به مواضع قاطع و شفاف امام به چشم یک دستورالعمل نگاه کنند.

 نماینده مسیحیان آشوری کلدانی در مجلس شورای اسلامی می گوید: عزت، رشد و توسعه مادی، اعتلای معنوی و اخلاقی و امنیت پایدار کشور در گرو عمل به این بیانات، تدابیر و مواضع و پیمودن راه انقلاب است.

«انویه تکیه» گفت: زنده نگهداشتن ارزش‌های انقلاب در پنهان نکردن، فراموش نکردن، کم رنگ نکردن وغلط تبیین نکردن آن است؛ باید اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) را در تمامی سیاست گذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها، برجسته وپررنگ کنیم چرا که همان سیاست گذاری امام بود که امروز شرق وغرب درمقابل قدرت واقتدار ایران به بن بست رسیده اند.

او می گوید: وجه تمایز انقلاب اسلامی با انقلاب‌های دیگر در استعمارستیزی و استبداد ستیزی آن است، زیرا جنبش‌های قبلی تنها یکی از این گزاره‌ها را داشتند به عنوان نمونه نهضت تنباکو ضد استعماری و مشروطه ضد استبدادی بود.

او گفت: امام خمینی (ره) هم با استعمار غرب وهم با استبداد شاهنشاهی مقابله کرد و به آن‌ها فهماند که بزرگترین نعمتی که خداوند بزرگ به انسان داده تا با استفاده از آن به مبارزه با مشکلات بپردازد نیروی عقل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.