اجرای طرح ترسیب کربن در ۱۷۴ روستا

طرح بین المللی ترسیب کردن در ۱۷۴ روستای خراسان جنوبی اجرا شده و حدود ۱۲ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش طرح احیاء شده اند.

یاری مدیر طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی گفت: این طرح از سال ۱۳۸۲ با هدف احیای اراضی نیمه خشک و بیابانی، توانمندسازی مردم روستایی و توسعه پایدار روستا‌ها به صورت آزمایشی در شهرستان سربیشه خراسان جنوبی آغاز شده است.

او گفت: با گذشت ۱۹ سال از آغاز طرح بین المللی ترسیب کربن، تاکنون این طرح در یک میلیون و ۲۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های سربیشه، طبس، بیرجند، زیرکوه، درمیان، خوسف، نهبندان، قاین و فردوس در ۱۷۴ روستای هدف اجرا شده که با اجرای آن، ۶ هزار و ۱۶۱ هکتار از اراضی با نهالکاری و ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی با بذرپاشی احیاء شده است.

یاری با بیان اینکه در قالب این طرح تاکنون بیش از ۳۴ هزار اصله نهال تولید شده است، گفت: در اجرای این طرح همچنین عملیات آبخیزداری تاکنون در حدود ۱۰۷ هزار هکتار از اراضی اجرا شده است.

مدیر طرح بین المللی ترسیب کربن در استان ایجاد اشتغال در قالب تشکیل صندوق‌های خرد اعتباری را از دیگر برنامه‌های این طرح بین المللی برای توانمندسازی جوامع محلی عنوان کرد و گفت: در این خصوص تاکنون ۳۹ صندوق خرد اقتصادی با سرمایه حدود ۳۰۰ میلیون تومان و ۳ هزار و ۴۶۲ عضو در ۹ شهرستان ذکر شده تشکیل شده است.

او گفت: تاکنون بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات نیز به این صندوق‌ها پرداخت شده است و با پرداخت این تسهیلات برای هزار و ۶۰ نفر در بخش‌های کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، خدمات، صنایع تبدیلی و مشاغل خرد خانگی اشتغال پایدار ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار