لزوم مشارکت مردم در مدیریت پایدار منابع طبیعی

مشاور مدیرکل دفتر آموزش،ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت:مدیریت پایدار منابع طبیعی با مشارکت مردم تحقق می‌یابد.

متولی گفت: پرداختن به شاخص‌ها و بررسی آن در بهبود عملکرد اقدامات ترویجی بسیار حائز اهمیت است.

او می گوید: تربیت مروج تسهیلگر در حوزه منابع طبیعی بسیار حائز اهمیت است و انتظار داریم از بین همکاران علاقه‌مند افرادی انتخاب شود تا کمک حال در این رابطه باشند.

متولی گفت: مشارکت هنگامی شکل می‌گیرد که به همه عناصر آن توجه شود و اقدامات زیربنایی آن مانند تشکیل تعاونی‌ها و ارتقا و فعال کردن آن‌ها صورت پذیرد و تشکل‌ها و جوامع محلی در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی به شکل نظام‌مند حضور داشته باشند.

او می گوید: یکی از اقدامات اساسی برای حضور و مشارکت مردم استفاده از ظرفیت‌ها است و بر مردمی شدن اقتصاد و ارتقای مشارکت جوامع محلی و توانمندسازی آنان در حفظ، احیا و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی تأکید دارد.

متولی گفت: با اجرایی شدن این بند قانونی شاهد بالا رفتن مشارکت روستاییان و جوامع محلی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها و تسهیل در انعقاد قرارداد با تشکل‌ها و تعاونی‌ها در اجرای پروژه‌ها خواهیم بود.

به گفته متولی  در استان زنجان در حوزه منابع طبیعی حضور خیران نشان داد که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و باید این افراد نیز تشویق شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار