تیم ملی فوتبال ولز با پیروزی در بازی دیشب برابر اوکراین موفق شد بعد از ۶۴ سال به مسابقات جام جهانی صعود کند.

در چارچوب مسابقه پلی آف فوتبال اروپا دیشب تیم ملی ولز به مصاف اوکراین رفت. در این بازی که به میزبانی ولز برگزار شد، یاران گرت بیل در پایان موفق شدند با نتیجه یک بر صفر برابر حریف خود به پیروزی دست پیدا کرده و توانستند به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کنند.

شاگردان رابرت پیج بعد از گذشت ۶۴ سال دوری از مسابقات جام جهانی موفق شدند به این مسابقات صعود کنند. تیم ملی فوتبال ولز در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در گروه دوم با تیم‌های انگلیس، ایران و آمریکا همگروه شد.

 فوتبال این کشور را با نام‌های بزرگانی، چون یان راش و رایان گیگز می‌شناسند. فدراسیون فوتبال ولز در اواخر قرن نوزدهم میلادی و در سال ۱۸۷۶ شروع به کار کرد. اولین حضور تیم ملی فوتبال ولز به مسابقات جام جهانی در سال ۱۹۵۸ بر می‌گردد که ولزی‌ها در آن رقابت‌ها موفق شدند به جمع ۸ تیم برتر جهان صعود کنند.

آن‌ها در مسابقات جام جهانی ۱۹۵۸ در مرحه گروهی موفق شدند بالاتر از مجارستان و مکزیک قرار بگیرند، اما در دور یک چهارم نهایی مقابل برزیل شکست خورده و از دور مسابقات کنار رفتند. بعد از مسابقات جام جهانی ۱۹۵۸ تیم ملی فوتبال ولز دیگر نتوانست در جام جهانی حاضر شود، اما این تیم در دوره های اخیر مسابقات یورو شرکت کرده است و توانست نتایج خوبی نیز به دست بیاورد.

تیم ملی فوتبال ولز

این تیم در مسابقات یورو ۲۰۱۶ در گروه دوم قرار داشت و در پایان موفق شدند بالاتر از انگلیس قرار گرفته و به دور بعدی مسابقات صعود کنند، اما این پایان کار تیم فوتبال ولز در مسابقات یورو ۲۰۱۶ نبود، آن‌ها در مرحله یک هشتم نهایی توانستند با پیروزی برابر ایرلند شمالی و بلژیک شگفتی ساز شوند، اما در نیمه نهایی مغلوب پرتغال شدند و از رسیدن به فینال باز ماندند. این تیم در مسابقات یورو ۲۰۲۰ هم حضور داشت و در گروه خود با تیم‌های ایتالیا، ترکیه و سوئیس همگروه شد و در پایان به عنوان تیم دوم توانست راهی مرحله بعد شود. ولز در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب دانمارک شد و نتوانست خود را به جمع ۴ تیم پایانی برساند.


بیشتر بخوانید


تیم ملی فوتبال ولز در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در گروه خود پایین‌تر از بلژیک قرار گرفت و به عنوان تیم دوم راهی پلی‌آف شد. آن‌ها در اولین بازی خود در پلی آف برابر اتریش قرار گرفتند و در پایان توانست این تیم را شکست دهد. ولز برای صعود به جام جهانی تنها یک گام دیگر فاصله داشت و آن‌ها اگر می‌خواستند به جام جهانی صعود کند باید اوکراین را از پیش رو بر می‌داشتند که در نهایت این تیم دیشب توانست با ستارگان خود برابر یاران شوچنکو به برتری دست پیدا کرده و جواز صعود به جام جهانی را به دست آورد.

مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر درحالی از ۳۰ آبان آغاز می‌شود که تیم ملی فوتبال ولز در گروه دوم با تیم ملی کشورمان همگروه است. دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان برابر ولز روز جمعه ۴ آذر برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار