تخصیص بودجه برای رفع مشکل طرح های تامین آب کشاورزی باشت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: گره از طرح های تامین آب به زمین های کشاورزی منطقه خان احمد و دشت باشت که به دلیل کمبود اعتبار نیمه فعال بود گشوده می شود.

سید علی احمدزاده گفت: هزار میلیارد تومان برای تکمیل این طرح ها مورد نیاز است که بخشی از این بودجه امسال و بقیه سال آینده تامین به طرح ها تزریق می شود.

او می گوید: براساس وعده مسئولان با توجه به نقش این طرح در ایجاد تحول و توسعه اقتصادی شهرستان باشت تکمیل و بهره برداری از این طرح ها مورد توجه جدی مسئولان دولت سیزدهم است.

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با بهره برداری از این طرح ها ۶ هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان باشت تامین آب می شود.

عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به اراضی کشاورزی خان احمد، علی آباد و فاز دوم بخشی از امامزاده جعفر(ع) و همچنین تامین آب زمین های کشاورزی دشت باشت از سال ۹۷ آغاز و با ۴۵ و ۳۰درصد پیشرفت متوقف شده بود.

احمدزاده با اشاره به اینکه تامین آب کشاورزی از مطالبات مهم شهروندان این شهرستان است امی گوید: تکمیل و بهره برداری از این طرح ها افزون بر ایجاد بستر فرصت های جدید شغلی منجر به افزایش درآمد کشاورزان منطقه خواهد شد.

او با بیان اینکه استفاده از آب های سطحی بهترین راهکار برای مدیریت منابع آب است گفت: بهره برداری از این طرح ها همچنین به کاهش استفاده از آب های زیرزمینی نیز کمک می کند.

سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در باشت تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.تعداد بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان باشت هشت هزار تن است که این تعداد بهره بردار در زمینه باغداری، زراعت، زنبورداری و دامداری فعالیت می‌کنند.

استاندار با بیان اینکه در سفر یک روزه به شهرستان های باشت مسئولان با حضور در روستاهای مختلف از نزدیک مشکلات آنان را بررسی کردند می گوید:  تلاش می شود با مشارکت مدیران دستگاه های اجرایی استانی و مسئولان این شهرستان برای تحقق مطالبات بر زمین مانده مردم چاره اندیشی شود.

شهرستان باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی وهفت هزار مشترک آب  دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.