رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری:

نوع مواجهه با مطالبات و مشکلات مردمی به ۲ شکل اقدام و اقناع است

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: مطالبات و مشکلاتی که قابل رفع باشد با پیگیری وزارتخانه و دستگاه‌های مربوطه حل می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد صالحی گفت:چنانچه مشکلی خلاف ضوابط باشد و قابل اقدام نباشد با سیاست اقناع آن را پاسخ می‌دهیم.

ارتباط با رییس‌جمهور از چند محور انجام می‌گیرد که یکی از مهمترین این موارد ارتباط چهره به چهره مردم با وزار و نمایندگان تام‌الاختیار رییس‌جمهور در شهرستان‌هاست.

نمایندگان تام‌الاختیار رییس‌جمهور در سفر‌های استانی طی ۴۸ ساعت در حدود ۱۴ هزار ملاقات مردمی چهره به چهره انجام می‌دهند.

همچنین دریافت نامه‌های مردمی از دیگر راه‌های ارتباطی مردم با رییس‌جمهور است به طوری که در ستاد پردازش نامه‌ها طی روز سفر سه هزار نامه به رییس‌جمهور و وزرا به صورت دستی ثبت می‌شود و پس از مطالعه نامه‌ها با افراد تماس گرفته و کد رهگیری برای آن‌ها صادر می‌شود.

ستاد پاسخگویی برخط با سامانه ۱۱۱ از دیگر راه‌های پیگیری مطالبات مردمی است؛ کاربران این سامانه در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر از ۷:۳۰ صبح تا ۲۱:۳۰ مستقر هستند و در هر نوبت ۱۵۰ نیرو برای پاسخگویی به درخواست‌های مردمی فعال می‌شود.

همچنین در قالب اداره‌کل رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مرکز چنانچه در ماه‌های اخیر تجمعات، درخواست‌های عمومی مردم و اجتماعاتی مقابل استانداری شکل گرفته با حضور این افراد جلسه‌ای برگزار و مشکل به صورت جمعی بررسی و برطرف می‌شود.

اداره‌کل ارزیابی عملکرد و بازرسی ریاست جمهوری نیز وظیفه دارد از یک ماه قبل از سفر موضوعات و گزارش‌های مردمی که از فساد، تخلف و مسائل مربوط به استان گزارش می‌شود را با منابع مختلف مردمی و مدیریت جمع‌بندی و در تهران در هر وزارتخانه‌ای در قالب کارگروه پیگیری و به صورت بین دستگاهی حل و فضل کند.

در پایان هر سفر ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرای و میزان رضایتمندی مردم را به استحضار رییس جمهور می‌رسانیم و ایرادات هر دستگاه به رییس جمهور منتقل می‌شود.


بیشتر بخوانید


۱۰ هزار و ۲۴۰ تماس با مرکز ارتباطات مردمی در سامانه سامد چهارمحال و بختیاری تا پیش ازظهر امروز پنجشنبه نوزدهم خرداد ماه ۱۴۰۱ تماس گرفته اند.

بیشترین فراوانی درخواست‌ها مربوط به مسائل اقتصادی و معیشتی، وام، اشتغال، مسکن هدفمندی یارانه‌ها و حوزه درمان بوده است.

برقراری عدالت در ارائه خدمت به شهرستان‌ها از دیگر موارد قابل توجه در رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردمی است. در مجموع ۸۰۰ نیرو برای پاسخگویی به مطالبات و درخواست‌های مردمی در استان فعال شده است.

علاوه‌بر راه‌های ارتباط مردمی که ذکر شد، حضور وزرا به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رییس‌جمهور در شهرستان‌ها از دیگر راه‌های ارتباط مردمی به شمار می‌رود که ۷ گروه در شهرستان‌های دهگانه چهارمحال و بختیاری حضور پیدا می‌کنند و مشکلات مردم به صورت حضوری بررسی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.